Zkušenosti z VŠ poradenství v době koronavirové pandemie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11120%2F22%3A43925138" target="_blank" >RIV/00216208:11120/22:43925138 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/vsporadenstvi/" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/vsporadenstvi/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/9788076033528" target="_blank" >10.14712/9788076033528</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zkušenosti z VŠ poradenství v době koronavirové pandemie
Popis výsledku v původním jazyce
V úvodu svého příspěvku zmiňujeme výsledky studií, které sledovaly dopad omezení spojených s koronavirovou pandemií na studium a duševní zdraví vysokoškolských studentů. Dále představujeme své zkušenosti z výuky a poradenské praxe, které probíhaly v době koronavirové pandemie převážně online. Porovnáváme návštěvnost a charakter problémů, se kterými studenti přicházeli do poradny v době před pandemií a během pandemie. Představujeme poradenské přístupy založené na principech podpory zdraví, kognitivně behaviorální terapie a tvarové (Gestalt) terapie, které dlouhodobě uplatňujeme ve Studentské poradně 3. LF UK při řešení studijních a osobních problémů, zvládání stresu, podpoře zdravého životního stylu, osobního rozvoje a odvykání kouření a užívání tabáku. Zmiňujeme rovněž své pedagogické aktivity a spolupráci se studijním oddělením a Centrem pro závislé na tabáku ve FNKV, které si kladou za cíl seznámit studenty s poradenskými službami na fakultě, motivovat je k návštěvě poradny v případě potřeby a tím přispět k prevenci studijního selhání a podpoře duševního zdraví a pohody studentů.
Název v anglickém jazyce
Experience of University Counselling in Coronavirus Pandemic
Popis výsledku anglicky
The findings of studies on the impact of coronavirus pandemic restrictions on study and mental health of university students open our contribution. Afterwards, we present our experience with distant teaching and counselling during the coronavirus pandemic. Demand for counselling and the nature of problems before and during pandemic are compared. We present counselling strategies based on the principles of health promotion, cognitive behavioural therapy and Gestalt therapy applied in solving study and personal problems, managing stress and supporting healthy lifestyle, quitting smoking or tobacco use. We l also mention our educational activities and collaboration with the Study Division and the Centre for Treatment of Tobacco Dependence in the Královské Vinohrady Teaching Hospital. The aim of those acitivites is to spread the information on counselling services among students, motivate them to use those services when needed and thus contribute to the prevention of academic failure and promotion of mental health and well-being in students.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
30304 - Public and environmental health
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vysokoškolské poradenství - aktuální výzvy a trendy: sborník příspěvků z konference
ISBN
978-80-7603-352-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
70-77
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
25. 5. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—