Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Storytelling - eticky sporné kazuistiky v medicíně

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11130%2F22%3A10493845" target="_blank" >RIV/00216208:11130/22:10493845 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://etikamedika.cz/vystupy/" target="_blank" >https://etikamedika.cz/vystupy/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Storytelling - eticky sporné kazuistiky v medicíně

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Postup storytellingu postupoval v následujících krocích. Nejprve ze sebraných kazuistik vybral řešitelský tým příběhy vhodné ke zpracování jako morálně dilematické, tj. mající potenciál pro praktické představení morálního dilematu pro odbornou veřejnost, mediky, eventuálně i pro laickou veřejnost. Následně byly zpracovány tyto vybrané kazuistiky jako stručné abstrakty (cca 100 abstraktů), které byly předány odbornému týmu pro zpracování storytellingu v čele s MgA. Barborou Voráčovou. Ta předběžně analyzovala témata a přiřadila interní klíčová slova. Následně byl výběr zúžen. Vypravěči si vybrali kazuistiky, jejichž čísla zaslali expertnímu týmu. Ten zpřesnil přístup ke kazuistice, mimo jiné např. zaměřením na sdělení kazuistiky, upřesněním etického dilematu, atd. S tímto zpřesněním následně vypravěči při tvorbě kazuistiky pracovali, vytvořili scénář, který následně zapracovali do videonahrávky. Na základě zpětné vazby od řešitelského týmu pak byly videonahrávky upraveny do finální podoby. U některých videonahrávek posloužila jako podklad pro storytelling i expertní stanoviska.K dubnu roku 2022 bylo nahráno devět storytellingových příběhů zpracovaných na základě uvedeného postupu tak, aby tyto příběhy působily vhodně jako modelové výukové případy pro výuku medicíny na lékařských fakultách. V zimním semestru v roce 2022 byly tyto nahrávky využity ve výuce v LF UP Olomouc (viz níže), v letním semestru v roce 2023 budou využity při výuce na 2. LF UK v Praze, a to jednak se živým zapojením herců, jednak s využitím nahrávek. Spolu s využitím storytellingu byly využity i zpracovaná stanoviska expertů různých odborností.Na základě připomínek zpravodaje projektu byly jednotlivé storytellingové příběhy upraveny do konečné podoby. Videonahrávky jsou připraveny na univerzální kulise v backgroundu, který může být jednoduchým způsobem modifikována. Videa jsou zveřejněna na youtube a na stránkách etikamedika.cz. Jejich užití je chráněno autorskými právy.Jednotlivé příběhy storytellingu lze najít na tomto odkazu: https://etikamedika.cz/vystupy/

  • Název v anglickém jazyce

    Storytelling - ethically questionable case studies in medicine

  • Popis výsledku anglicky

    The storytelling process proceeded in the following steps. First, from the collected case studies, the research team selected stories suitable for processing as morally dilemmatic, i.e. having the potential for a practical presentation of a moral dilemma for the professional public, medical professionals, and possibly also for the lay public. Subsequently, these selected case studies were processed as brief abstracts (approx. 100 abstracts), which were handed over to the expert team for processing storytelling, headed by MgA. Barbora Voráčová. She preliminarily analyzed the topics and assigned internal keywords. Subsequently, the selection was narrowed down. The storytellers chose case studies, the numbers of which they sent to the expert team. The team refined the approach to the case study, among other things by focusing on the message of the case study, specifying the ethical dilemma, etc. The storytellers then worked with this refinement when creating the case study, creating a script, which they subsequently incorporated into the video recording. Based on feedback from the research team, the video recordings were then edited into their final form. For some video recordings, they served as a basis for storytelling and expert opinions.As of April 2022, nine storytelling stories were recorded based on the above procedure so that these stories would act appropriately as model teaching cases for teaching medicine at medical faculties. In the winter semester of 2022, these recordings were used in teaching at the Faculty of Medicine of the University of Prague in Olomouc (see below), and in the summer semester of 2023, they will be used in teaching at the Second Faculty of Medicine of the Charles University in Prague, both with the live participation of actors and with the use of recordings. Along with the use of storytelling, the processed opinions of experts in various fields were also used.Based on the comments of the project rapporteur, the individual storytelling stories were edited into their final form. The video recordings are prepared for a universal backdrop in a background that can be easily modified. The videos are published on YouTube and on the website etikamedika.cz. Their use is protected by copyright.Individual storytelling stories can be found at this link: https://etikamedika.cz/vystupy/

Klasifikace

  • Druh

    A - Audiovizuální tvorba

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30311 - Medical ethics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL05000114" target="_blank" >TL05000114: Zvyšování morální kompetence v medicíně</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

  • Místo vydání

  • Název nakladatele resp. objednatele

  • Verze

  • Identifikační číslo nosiče