Metodologie sběru a třídění eticky sporných kazuistik
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11130%2F21%3A10493812" target="_blank" >RIV/00216208:11130/21:10493812 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://etikamedika.cz" target="_blank" >http://etikamedika.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodologie sběru a třídění eticky sporných kazuistik
Popis výsledku v původním jazyce
Workshop proběhl dne 20.8.2021 v Olomouci na Lékařské fakultě UP a byl zaměřen na koordinační činnost týmu, upřesnění rozdělení činností v týmu a zpracování kazuistik a tázacích archů. Veřejná část byla zaměřena na jednotlivé specifické metody užité ve výzkumném projektu, tj. zejména metodu zpracování kazuistik formou tzv. Four boxes, metodu jejich analýzy IPA (interpretační fenomenologická analýza), metodu testování morální kompetence a průběhu validizace tohoto testu. Konečně byly také představeny výukové metody Case Based Learning a Problem Based Learning PBL, CBL) a Konstanz Method of Dilemma Discussion (KMDD) Prof. Georg Linda, které v projektu výuky budou využity a také metoda storytellingu včetně možností jejího užití pro výuku mediků. Vše bylo představeno se specifickým zaměřením na české prostředí při využití sesbíraných kazuistik z českého prostředí. Na workshop byli přizváni kromě jiného i experti, se kterými budou dále kazuistiky řešeny.
Název v anglickém jazyce
Methodology for collecting and sorting ethically questionable case reports
Popis výsledku anglicky
The workshop took place on August 20, 2021 in Olomouc at the Faculty of Medicine of the University of Prague and focused on the coordination activities of the team, specifying the division of activities in the team and processing case reports and questionnaires. The public part focused on the individual specific methods used in the research project, i.e. in particular the method of processing case reports in the form of the so-called Four boxes, the method of their analysis IPA (interpretive phenomenological analysis), the method of testing moral competence and the process of validating this test. Finally, the teaching methods Case Based Learning and Problem Based Learning PBL, CBL) and the Konstanz Method of Dilemma Discussion (KMDD) by Prof. Georg Linda were also presented, which will be used in the teaching project, as well as the storytelling method, including the possibilities of its use for teaching medical professionals. Everything was presented with a specific focus on the Czech environment using collected case reports from the Czech environment. Among other things, experts were invited to the workshop, with whom the case reports will be further solved.
Klasifikace
Druh
W - Uspořádání workshopu
CEP obor
—
OECD FORD obor
30311 - Medical ethics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL05000114" target="_blank" >TL05000114: Zvyšování morální kompetence v medicíně</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Olomouc
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
18
Počet zahraničních účastníků
—
Typ akce podle státní přísl. účastníků
CST - Celostátní akce