Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cognitive Strategies of Students in Virtual Laboratories (Eye Tracking Based Case Study)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11140%2F16%3A10332885" target="_blank" >RIV/00216208:11140/16:10332885 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11320/16:10332885

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Cognitive Strategies of Students in Virtual Laboratories (Eye Tracking Based Case Study)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The use of eye-tracking with the goal to help to reveal cognitive strategies while solving science (physics, biology, chemistry) problems is still quite rare, although it was successfully applied in many other research fields including human computer interaction and of course e-business. Usually eye-tracking is adopted to examine human visual attention. In general, eye fixation location reflects attention and eye fixation duration reflects processing difficulty and amount of attention. Besides, according some studies, scan path patterns exhibit individuals' cognitive strategies utilized in goal-oriented tasks. The eye tracking based research, presented in this article, was proposed, designed a realized by experienced researchers, who deal with neurophysiologic aspects of human computer interactions since 2002. In this paper they introduce the methodology (SSRD), and also revealed behavioural and problem solving patterns of students and teachers, while working with physics applets in virtual laboratories. Authors present individual differences as well as different problem solving patterns and even different cognitive strategies. They compare the effectiveness and efficiency of different individual approaches and bring some interesting conclusions.

  • Název v anglickém jazyce

    Cognitive Strategies of Students in Virtual Laboratories (Eye Tracking Based Case Study)

  • Popis výsledku anglicky

    The use of eye-tracking with the goal to help to reveal cognitive strategies while solving science (physics, biology, chemistry) problems is still quite rare, although it was successfully applied in many other research fields including human computer interaction and of course e-business. Usually eye-tracking is adopted to examine human visual attention. In general, eye fixation location reflects attention and eye fixation duration reflects processing difficulty and amount of attention. Besides, according some studies, scan path patterns exhibit individuals' cognitive strategies utilized in goal-oriented tasks. The eye tracking based research, presented in this article, was proposed, designed a realized by experienced researchers, who deal with neurophysiologic aspects of human computer interactions since 2002. In this paper they introduce the methodology (SSRD), and also revealed behavioural and problem solving patterns of students and teachers, while working with physics applets in virtual laboratories. Authors present individual differences as well as different problem solving patterns and even different cognitive strategies. They compare the effectiveness and efficiency of different individual approaches and bring some interesting conclusions.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The Future of Education conference proceedings 2016, 6th edition

  • ISBN

    978-88-6292-743-7

  • ISSN

    2384-9509

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    131-136

  • Název nakladatele

    Libreria Universitaria

  • Místo vydání

    Italy

  • Místo konání akce

    Florence, Italy

  • Datum konání akce

    30. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku