Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nové trendy ve výuce komunikace s pacientem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11140%2F18%3A10392763" target="_blank" >RIV/00216208:11140/18:10392763 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00669806:_____/18:10392763

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nové trendy ve výuce komunikace s pacientem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vztah pacienta a lékaře se velkou měrou podílí na úspěšné léčbě. V dnešní době nahrazuje tradiční direktivní vztah k pacientovi partnerský přístup. Výuka na lékařských fakultách by kromě získávání teoretických znalostí měla zdůrazňovat přístup k pacientovi a nácvik komunikačních dovedností. Inspirací pro české zdravotnické školství je metoda výuky se standardizovaným pacientem, která poskytuje studentům zpětnou vazbu k jejich zacházení s nemocným. K lepšímu vcítění do prožívání pacienta může přispět též role playing, výuková videa a populární filmy.

  • Název v anglickém jazyce

    New trends in patient communication education

  • Popis výsledku anglicky

    The relationship between the patient and the doctor greatly contributes to successful treatment. Nowadays the traditinonally directive approach from the doctor to the patient is gradually being replaced by a more parnership-oriented approach. Eduaation at medical school should, apart from imparting theoretical knowledge, emphasise proper approach to the patient and communication skills training. The Czech medical schools are being inspired by the standardised patient teaching method, which gives students feedback for their tratment of the patient. To be able to better empathise with the patient, role palying is practiced, along with educative videos and popular films.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30215 - Psychiatry

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Postgraduální medicína

  • ISSN

    1212-4184

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    651-653

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus