Nové trendy ve výuce komunikace s pacientem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11140%2F18%3A10392763" target="_blank" >RIV/00216208:11140/18:10392763 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00669806:_____/18:10392763
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nové trendy ve výuce komunikace s pacientem
Popis výsledku v původním jazyce
Vztah pacienta a lékaře se velkou měrou podílí na úspěšné léčbě. V dnešní době nahrazuje tradiční direktivní vztah k pacientovi partnerský přístup. Výuka na lékařských fakultách by kromě získávání teoretických znalostí měla zdůrazňovat přístup k pacientovi a nácvik komunikačních dovedností. Inspirací pro české zdravotnické školství je metoda výuky se standardizovaným pacientem, která poskytuje studentům zpětnou vazbu k jejich zacházení s nemocným. K lepšímu vcítění do prožívání pacienta může přispět též role playing, výuková videa a populární filmy.
Název v anglickém jazyce
New trends in patient communication education
Popis výsledku anglicky
The relationship between the patient and the doctor greatly contributes to successful treatment. Nowadays the traditinonally directive approach from the doctor to the patient is gradually being replaced by a more parnership-oriented approach. Eduaation at medical school should, apart from imparting theoretical knowledge, emphasise proper approach to the patient and communication skills training. The Czech medical schools are being inspired by the standardised patient teaching method, which gives students feedback for their tratment of the patient. To be able to better empathise with the patient, role palying is practiced, along with educative videos and popular films.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
30215 - Psychiatry
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Postgraduální medicína
ISSN
1212-4184
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
651-653
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—