Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Electronic Auction Reputation System Based on Contextual Information

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11150%2F10%3A10080155" target="_blank" >RIV/00216208:11150/10:10080155 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60076658:12510/10:00012340

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Electronic Auction Reputation System Based on Contextual Information

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Communication within Internet auction systems generally takes place without users being in a physical contact or knowing anything of each other. Therefore, they have to rely on mechanisms implemented within these online systems - reputation systems. Mostof such mechanisms are based on the creation of trustworthy environment with the help of additional attributes associated with users and their roles. These attributes are constructed based on previous transactions or recommendations (positive or negative comments regarding such transacations). The creation of trusts in the online auction environment is the basic element for the functionality of these environments. The suggestion of reputations system which includes also information about other behaviorwithin respective Internet auction is described in our paper. We will discuss some experiments performed on eBay auction.

  • Název v anglickém jazyce

    Electronic Auction Reputation System Based on Contextual Information

  • Popis výsledku anglicky

    Communication within Internet auction systems generally takes place without users being in a physical contact or knowing anything of each other. Therefore, they have to rely on mechanisms implemented within these online systems - reputation systems. Mostof such mechanisms are based on the creation of trustworthy environment with the help of additional attributes associated with users and their roles. These attributes are constructed based on previous transactions or recommendations (positive or negative comments regarding such transacations). The creation of trusts in the online auction environment is the basic element for the functionality of these environments. The suggestion of reputations system which includes also information about other behaviorwithin respective Internet auction is described in our paper. We will discuss some experiments performed on eBay auction.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Znalosti 2010

  • ISBN

    978-80-245-1636-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Oeconomia

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Jindřichův Hradec

  • Datum konání akce

    3. 2. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku