Electronic Auction Reputation System Based on Contextual Information
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11150%2F10%3A10080155" target="_blank" >RIV/00216208:11150/10:10080155 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60076658:12510/10:00012340
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Electronic Auction Reputation System Based on Contextual Information
Popis výsledku v původním jazyce
Communication within Internet auction systems generally takes place without users being in a physical contact or knowing anything of each other. Therefore, they have to rely on mechanisms implemented within these online systems - reputation systems. Mostof such mechanisms are based on the creation of trustworthy environment with the help of additional attributes associated with users and their roles. These attributes are constructed based on previous transactions or recommendations (positive or negative comments regarding such transacations). The creation of trusts in the online auction environment is the basic element for the functionality of these environments. The suggestion of reputations system which includes also information about other behaviorwithin respective Internet auction is described in our paper. We will discuss some experiments performed on eBay auction.
Název v anglickém jazyce
Electronic Auction Reputation System Based on Contextual Information
Popis výsledku anglicky
Communication within Internet auction systems generally takes place without users being in a physical contact or knowing anything of each other. Therefore, they have to rely on mechanisms implemented within these online systems - reputation systems. Mostof such mechanisms are based on the creation of trustworthy environment with the help of additional attributes associated with users and their roles. These attributes are constructed based on previous transactions or recommendations (positive or negative comments regarding such transacations). The creation of trusts in the online auction environment is the basic element for the functionality of these environments. The suggestion of reputations system which includes also information about other behaviorwithin respective Internet auction is described in our paper. We will discuss some experiments performed on eBay auction.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Znalosti 2010
ISBN
978-80-245-1636-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
Oeconomia
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Jindřichův Hradec
Datum konání akce
3. 2. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—