Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pedagogické fakulty z pohledu Akreditační komise vlády

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11150%2F11%3A10108492" target="_blank" >RIV/00216208:11150/11:10108492 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60076658:12410/11:43882658

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pedagogické fakulty z pohledu Akreditační komise vlády

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Přehledová studie přibližuje kontext, v němž od roku 1990 funguje v České republice devět pedagogických fakult. Charakterizuje proměny českého vysokého školství (rozšiřování počtu fakult na tradičních univerzitách, vznik "regionálních" univerzit, rozdělování pedagogických fakult na další fakulty). Charakterizuje zrod, podobu a činnost Akreditační komise vlády ČR. Pedagogické fakulty za posledních 21 let své existence absolvovaly tři vlny důkladného hodnocení své činnosti, které studie popisuje. V závěrečném shrnutí současného stavu studie konstatuje, že se posiluje postavení pedagogických fakult v rámci univerzit, neboť se stávají garanty pedagogicko-psychologické složky přípravy učitelů a začínají rozvíjet oborově-didaktickou část učitelského studia,včetně vědecké činnosti v oborových didaktikách. Přetrvávají však problémy v kvalifikačním růstu učitelů, ve vědecké a publikační aktivitě fakult a v mezifakultní spolupráci uvnitř univerzit.

  • Název v anglickém jazyce

    Faculties of Education as seen by the Accreditation Commission of Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The existence and work of nine Czech Faculties of Education is described in broader context since 1990. The study discuss developmental changes of Czech tertiary educational system (growing number of the Faculties at traditional Universities, newly established regional Universities, the disseverment of parts of the former Faculties of Education and transforming them into new Faculties) and depicts constitution and activities of the Accreditation Commission of the Czech Republic. Faculties of Education were three times assessed by the Accreditation Commission and the study recounts the process and results of these assessments. In the final part, the study summarizes current situation of the Faculties of Education and asserts that the position of these Faculties within their home Universities becomes stronger as they are warrantors of the pedagogical, psychological and instructional part of teachers' studies and also their research potential in subject didactics is growing. There are non

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    61

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    383-395

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus