Pedagogické fakulty z pohledu Akreditační komise vlády
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11150%2F11%3A10108492" target="_blank" >RIV/00216208:11150/11:10108492 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60076658:12410/11:43882658
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pedagogické fakulty z pohledu Akreditační komise vlády
Popis výsledku v původním jazyce
Přehledová studie přibližuje kontext, v němž od roku 1990 funguje v České republice devět pedagogických fakult. Charakterizuje proměny českého vysokého školství (rozšiřování počtu fakult na tradičních univerzitách, vznik "regionálních" univerzit, rozdělování pedagogických fakult na další fakulty). Charakterizuje zrod, podobu a činnost Akreditační komise vlády ČR. Pedagogické fakulty za posledních 21 let své existence absolvovaly tři vlny důkladného hodnocení své činnosti, které studie popisuje. V závěrečném shrnutí současného stavu studie konstatuje, že se posiluje postavení pedagogických fakult v rámci univerzit, neboť se stávají garanty pedagogicko-psychologické složky přípravy učitelů a začínají rozvíjet oborově-didaktickou část učitelského studia,včetně vědecké činnosti v oborových didaktikách. Přetrvávají však problémy v kvalifikačním růstu učitelů, ve vědecké a publikační aktivitě fakult a v mezifakultní spolupráci uvnitř univerzit.
Název v anglickém jazyce
Faculties of Education as seen by the Accreditation Commission of Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The existence and work of nine Czech Faculties of Education is described in broader context since 1990. The study discuss developmental changes of Czech tertiary educational system (growing number of the Faculties at traditional Universities, newly established regional Universities, the disseverment of parts of the former Faculties of Education and transforming them into new Faculties) and depicts constitution and activities of the Accreditation Commission of the Czech Republic. Faculties of Education were three times assessed by the Accreditation Commission and the study recounts the process and results of these assessments. In the final part, the study summarizes current situation of the Faculties of Education and asserts that the position of these Faculties within their home Universities becomes stronger as they are warrantors of the pedagogical, psychological and instructional part of teachers' studies and also their research potential in subject didactics is growing. There are non
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
61
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
383-395
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—