Pregraduální vzdělávání učitelů chemie v ČR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F15%3A10314137" target="_blank" >RIV/00216208:11310/15:10314137 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-7996-2015" target="_blank" >https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-7996-2015</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pregraduální vzdělávání učitelů chemie v ČR
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek v přehledu shrnuje vývoj přípravy učitelů chemie u nás a její současný stav. Uvádí přehled vysokých škol vzdělávajících učitele chemie v ČR a charakteristiku rozdílného pojetí přípravy učitelů v rámci bakalářského a navazujícího magisterského studia na přírodovědeckých a pedagogických fakultách. Na základě zpracování aktuálních informací z rozsáhlého dotazníkového šetření v oblasti oborově didaktické přípravy budoucích učitelů chemie napříč ČR, organizované odbornou skupinou Akreditační komise (AK), poskytuje informace o učebních plánech jednotlivých studijních oborů a jejich vzájemné srovnání. V závěru informuje o návrzích koncepce kurikula vzdělávání učitelů, kterou odborná skupina pro oborové didaktiky AK v současnosti připravuje
Název v anglickém jazyce
Pregradual Education of Chemistry Teachers in Czech Republic
Popis výsledku anglicky
This contribution summarizes the evolution of the pregradual education of chemistry teachers in Czech Republic (CR) and its current state. It shows a summary of chemistry-teacher-educating universities in CR and the characteristics of their differing conceptions of teacher preparation in bachelor and following master study programme at the faculties of Natural Sciences and/or Education. The contribution gives information about educational plans of the study programmes and their comparison, based on processing of the current information from an extensive questionnaire survey in the area of subject-didactics education of future chemistry teachers throughout CR, organized by the professional group of Accreditation Commission (AC). The conclusion informs about proposals for a concept of teacher education curriculum that is currently being prepared by the professional group for subject didactics AC.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DIDAKTIKA CHEMIE A JEJÍ KONTEXTY
ISBN
978-80-210-7954-0
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
8-14
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno 2015
Datum konání akce
20. 5. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—