Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Concept Cartoons in a mathematics content course: future teachers' reflections

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F22%3A43905158" target="_blank" >RIV/60076658:12410/22:43905158 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://erie.pef.czu.cz/en/r-18415-proceedings-2022/proceedings-2022.html" target="_blank" >https://erie.pef.czu.cz/en/r-18415-proceedings-2022/proceedings-2022.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Concept Cartoons in a mathematics content course: future teachers' reflections

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution focuses on the use of educational vignettes (Concept Cartoons) in the professional preparation of primary school teachers. We introduce Concept Cartoons that were assigned to 67 future primary school teachers during a mathematics content course at the beginning of their 5-year professional preparation programme, and show how the future teachers reflected on the work with them. The Concept Cartoons focused on a topic closely related to the content taught at the primary school level – the topic of divisibility. The reflections consisted in written answers to an open question, and we analysed them qualitatively. The results of the study show that even future teachers at the beginning of their professional preparation are able to identify relevant aspects of educational vignettes and appreciate the benefits that this didactical tool might bring to initial teacher education.

  • Název v anglickém jazyce

    Concept Cartoons in a mathematics content course: future teachers' reflections

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution focuses on the use of educational vignettes (Concept Cartoons) in the professional preparation of primary school teachers. We introduce Concept Cartoons that were assigned to 67 future primary school teachers during a mathematics content course at the beginning of their 5-year professional preparation programme, and show how the future teachers reflected on the work with them. The Concept Cartoons focused on a topic closely related to the content taught at the primary school level – the topic of divisibility. The reflections consisted in written answers to an open question, and we analysed them qualitatively. The results of the study show that even future teachers at the beginning of their professional preparation are able to identify relevant aspects of educational vignettes and appreciate the benefits that this didactical tool might bring to initial teacher education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 19th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2022

  • ISBN

    978-80-213-3197-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    107-114

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    2. 6. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku