Preparing future teachers for formative assessment: the case of Concept Cartoons
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F19%3A43899421" target="_blank" >RIV/60076658:12410/19:43899421 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.semt.cz/proceedings-19.pdf" target="_blank" >http://www.semt.cz/proceedings-19.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Preparing future teachers for formative assessment: the case of Concept Cartoons
Popis výsledku v původním jazyce
In this contribution I will address the issues related to the use of formative assessment in inquiry based mathematics education. I will show how an educational tool called Concept Cartoons may be used in university training of future teachers to prepare them for future implementation of formative assessment into their school practice. The text introduces the background of inquiry based mathematics education and Concept Cartoons that relates to formative assessment, and describes a small qualitative empirical study conducted with future primary school teachers. The study focuses on aspects related to on-the-fly formative assessment that appeared in future teachers' written responses to Concept Cartoons and in a subsequent discussion.
Název v anglickém jazyce
Preparing future teachers for formative assessment: the case of Concept Cartoons
Popis výsledku anglicky
In this contribution I will address the issues related to the use of formative assessment in inquiry based mathematics education. I will show how an educational tool called Concept Cartoons may be used in university training of future teachers to prepare them for future implementation of formative assessment into their school practice. The text introduces the background of inquiry based mathematics education and Concept Cartoons that relates to formative assessment, and describes a small qualitative empirical study conducted with future primary school teachers. The study focuses on aspects related to on-the-fly formative assessment that appeared in future teachers' written responses to Concept Cartoons and in a subsequent discussion.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL02000368" target="_blank" >TL02000368: Hyperspace pro formativní hodnocení a badatelsky orientovanou výuku v přírodovědných předmětech a matematice</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
OPPORTUNITIES IN LEARNING AND TEACHING ELEMENTARY MATHEMATICS
ISBN
978-80-7603-069-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
372-382
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
18. 8. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000505160800038