Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Preparing future teachers for formative assessment: the case of Concept Cartoons

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F19%3A43899421" target="_blank" >RIV/60076658:12410/19:43899421 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.semt.cz/proceedings-19.pdf" target="_blank" >http://www.semt.cz/proceedings-19.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Preparing future teachers for formative assessment: the case of Concept Cartoons

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this contribution I will address the issues related to the use of formative assessment in inquiry based mathematics education. I will show how an educational tool called Concept Cartoons may be used in university training of future teachers to prepare them for future implementation of formative assessment into their school practice. The text introduces the background of inquiry based mathematics education and Concept Cartoons that relates to formative assessment, and describes a small qualitative empirical study conducted with future primary school teachers. The study focuses on aspects related to on-the-fly formative assessment that appeared in future teachers&apos; written responses to Concept Cartoons and in a subsequent discussion.

  • Název v anglickém jazyce

    Preparing future teachers for formative assessment: the case of Concept Cartoons

  • Popis výsledku anglicky

    In this contribution I will address the issues related to the use of formative assessment in inquiry based mathematics education. I will show how an educational tool called Concept Cartoons may be used in university training of future teachers to prepare them for future implementation of formative assessment into their school practice. The text introduces the background of inquiry based mathematics education and Concept Cartoons that relates to formative assessment, and describes a small qualitative empirical study conducted with future primary school teachers. The study focuses on aspects related to on-the-fly formative assessment that appeared in future teachers&apos; written responses to Concept Cartoons and in a subsequent discussion.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL02000368" target="_blank" >TL02000368: Hyperspace pro formativní hodnocení a badatelsky orientovanou výuku v přírodovědných předmětech a matematice</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    OPPORTUNITIES IN LEARNING AND TEACHING ELEMENTARY MATHEMATICS

  • ISBN

    978-80-7603-069-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    372-382

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    18. 8. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000505160800038