Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using Concept Cartoons in primary school teacher training: the case of a mathematics content course

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F22%3A43905152" target="_blank" >RIV/60076658:12410/22:43905152 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://hal.science/hal-03744863v1" target="_blank" >https://hal.science/hal-03744863v1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using Concept Cartoons in primary school teacher training: the case of a mathematics content course

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution focuses on an educational tool called Concept Cartoons and the possibilities to use the tool in teacher education. It perceives Concept Cartoons as educational vignettes and show how they can be incorporated into mathematics content courses to help assessing future primary school teachers’ knowledge on topics related to the primary school curriculum. The paper introduces one of the Concept Cartoons created on the topic of divisibility and a qualitative empirical study conducted with 67 future primary school teachers within a mathematics content course. The aim of the presented study is to observe and investigate the nature of knowledge displayed in written data collected via the Concept Cartoon. The results of the study confirm the potential that educational vignettes such as Concept Cartoons have in future primary school teacher education.

  • Název v anglickém jazyce

    Using Concept Cartoons in primary school teacher training: the case of a mathematics content course

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution focuses on an educational tool called Concept Cartoons and the possibilities to use the tool in teacher education. It perceives Concept Cartoons as educational vignettes and show how they can be incorporated into mathematics content courses to help assessing future primary school teachers’ knowledge on topics related to the primary school curriculum. The paper introduces one of the Concept Cartoons created on the topic of divisibility and a qualitative empirical study conducted with 67 future primary school teachers within a mathematics content course. The aim of the presented study is to observe and investigate the nature of knowledge displayed in written data collected via the Concept Cartoon. The results of the study confirm the potential that educational vignettes such as Concept Cartoons have in future primary school teacher education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12)

  • ISBN

    979-12-210-2537-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    3259-3266

  • Název nakladatele

    Free University of Bozen-Bolzano, Italy and ERME

  • Místo vydání

    Bozen-Bolzano, Italy

  • Místo konání akce

    Bolzano (online)

  • Datum konání akce

    2. 2. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku