Concept Cartoons as a Representation of Practice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43897297" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43897297 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-70594-1_5" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-70594-1_5</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-70594-1_5" target="_blank" >10.1007/978-3-319-70594-1_5</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Concept Cartoons as a Representation of Practice
Popis výsledku v původním jazyce
The contribution focuses on using Concept Cartoons as a representation of practice in pre-service primary school teachers' education, especially on the possibility to employ them as a tool for investigating informal foundations of pedagogical content knowledge. The contribution introduces Concept Cartoons, and reports qualitative empirical research with a preparatory study. The preparatory study suggests the form of the Concept Cartoons environment suitable for investigating pedagogical content knowledge, and the main study analyzes displays of pedagogical content knowledge revealed in data collected from pre-service primary school teachers before their entering the course on didactics of mathematics. The results confirmed that Concept Cartoons were suitable for the studied purpose.
Název v anglickém jazyce
Concept Cartoons as a Representation of Practice
Popis výsledku anglicky
The contribution focuses on using Concept Cartoons as a representation of practice in pre-service primary school teachers' education, especially on the possibility to employ them as a tool for investigating informal foundations of pedagogical content knowledge. The contribution introduces Concept Cartoons, and reports qualitative empirical research with a preparatory study. The preparatory study suggests the form of the Concept Cartoons environment suitable for investigating pedagogical content knowledge, and the main study analyzes displays of pedagogical content knowledge revealed in data collected from pre-service primary school teachers before their entering the course on didactics of mathematics. The results confirmed that Concept Cartoons were suitable for the studied purpose.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-01417S" target="_blank" >GA14-01417S: Zkvalitňování znalostí matematického obsahu u budoucích učitelů 1. stupně prostřednictvím badatelsky orientované výuky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MATHEMATICS TEACHERS ENGAGING WITH REPRESENTATIONS OF PRACTICE: A DYNAMICALLY EVOLVING FIELD
ISBN
978-3-319-70593-4
ISSN
2520-8322
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
71-93
Název nakladatele
SPRINGER INTERNATIONAL PUBLISHING AG, GEWERBESTRASSE 11, CHAM, CH-6330, SWITZERLAND
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Hamburg
Datum konání akce
24. 7. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000435117400005