Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Concept Cartoons as a Representation of Practice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43897297" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43897297 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-70594-1_5" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-70594-1_5</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-70594-1_5" target="_blank" >10.1007/978-3-319-70594-1_5</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Concept Cartoons as a Representation of Practice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution focuses on using Concept Cartoons as a representation of practice in pre-service primary school teachers&apos; education, especially on the possibility to employ them as a tool for investigating informal foundations of pedagogical content knowledge. The contribution introduces Concept Cartoons, and reports qualitative empirical research with a preparatory study. The preparatory study suggests the form of the Concept Cartoons environment suitable for investigating pedagogical content knowledge, and the main study analyzes displays of pedagogical content knowledge revealed in data collected from pre-service primary school teachers before their entering the course on didactics of mathematics. The results confirmed that Concept Cartoons were suitable for the studied purpose.

  • Název v anglickém jazyce

    Concept Cartoons as a Representation of Practice

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution focuses on using Concept Cartoons as a representation of practice in pre-service primary school teachers&apos; education, especially on the possibility to employ them as a tool for investigating informal foundations of pedagogical content knowledge. The contribution introduces Concept Cartoons, and reports qualitative empirical research with a preparatory study. The preparatory study suggests the form of the Concept Cartoons environment suitable for investigating pedagogical content knowledge, and the main study analyzes displays of pedagogical content knowledge revealed in data collected from pre-service primary school teachers before their entering the course on didactics of mathematics. The results confirmed that Concept Cartoons were suitable for the studied purpose.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-01417S" target="_blank" >GA14-01417S: Zkvalitňování znalostí matematického obsahu u budoucích učitelů 1. stupně prostřednictvím badatelsky orientované výuky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MATHEMATICS TEACHERS ENGAGING WITH REPRESENTATIONS OF PRACTICE: A DYNAMICALLY EVOLVING FIELD

  • ISBN

    978-3-319-70593-4

  • ISSN

    2520-8322

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    71-93

  • Název nakladatele

    SPRINGER INTERNATIONAL PUBLISHING AG, GEWERBESTRASSE 11, CHAM, CH-6330, SWITZERLAND

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Hamburg

  • Datum konání akce

    24. 7. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000435117400005