Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Investigating subject matter knowledge and pedagogical content knowledge in mathematics with the Concept Cartoons method

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F19%3A43899493" target="_blank" >RIV/60076658:12410/19:43899493 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ojs.cuni.cz/scied/article/view/1548/1240" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/scied/article/view/1548/1240</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/18047106.1548" target="_blank" >10.14712/18047106.1548</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Investigating subject matter knowledge and pedagogical content knowledge in mathematics with the Concept Cartoons method

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article focuses on an educational tool called Concept Cartoons and its possible use in professional preparation of future primary school teachers. In particular, it presents the method of how Concept Cartoons can be employed as a tool for diagnosing subject matter knowledge and pedagogical content knowledge in mathematics. The first part of the contribution introduces the concept of teachers&apos; knowledge that is used in the article, and the Concept Cartoon tool. It describes the original Concept Cartoons method for classroom use at primary and secondary school levels that was established by Keogh and Naylor, and then it introduces our work on diagnostic Concept Cartoons method, including a commented summary of our recent research on qualitative diagnosis of subject matter knowledge and pedagogical content knowledge in mathematics. The second part of the contribution introduces another step in the methodology, a mixed approach to the issue that enables to enrich the qualitative results with quantitative characteristics. The mixed method is illustrated through a small empirical study that shows how exactly the quantitative enrichment might be provided.

  • Název v anglickém jazyce

    Investigating subject matter knowledge and pedagogical content knowledge in mathematics with the Concept Cartoons method

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses on an educational tool called Concept Cartoons and its possible use in professional preparation of future primary school teachers. In particular, it presents the method of how Concept Cartoons can be employed as a tool for diagnosing subject matter knowledge and pedagogical content knowledge in mathematics. The first part of the contribution introduces the concept of teachers&apos; knowledge that is used in the article, and the Concept Cartoon tool. It describes the original Concept Cartoons method for classroom use at primary and secondary school levels that was established by Keogh and Naylor, and then it introduces our work on diagnostic Concept Cartoons method, including a commented summary of our recent research on qualitative diagnosis of subject matter knowledge and pedagogical content knowledge in mathematics. The second part of the contribution introduces another step in the methodology, a mixed approach to the issue that enables to enrich the qualitative results with quantitative characteristics. The mixed method is illustrated through a small empirical study that shows how exactly the quantitative enrichment might be provided.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientia in educatione (sciED)

  • ISSN

    1804-7106

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    62-79

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus