Metoda Concept Cartoons
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F20%3A43902066" target="_blank" >RIV/60076658:12410/20:43902066 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metoda Concept Cartoons
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace se věnuje výukové pomůcce zvané Concept Cartoons a možnostem jejího využití v matematickém vzdělávání na základní škole a v profesní přípravě budoucích učitelů. Concept Cartoons jsou obrázky situací souvisejících s probíraným učivem a několika dětí, které prostřednictvím bublinového rozhovoru o situacích diskutují. Některé názory v bublinách jsou správné, některé nesprávné. Naylor a Keoghová rozpracovali a ověřili metodu, jak Concept Cartoons používat jako výukovou pomůcku na základní škole, k podpoře motivace žáků a jejich zapojení do výuky. Autorka této publikace rozpracovala a ověřila novou metodu, která Concept Cartoons využívá v profesní přípravě budoucích učitelů k diagnostice jejich znalostí matematického obsahu a didaktických znalostí matematického obsahu. Publikace představuje výukovou pomůcku, původní metodu Naylora a Keoghové, typologii úloh ve formátu Concept Cartoons podle různých hledisek, tvorbu nových úloh Concept Cartoons a onu novou diagnostickou metodu (podrobně, včetně realizovaného pedagogického výzkumu).
Název v anglickém jazyce
The Concept Cartoons method
Popis výsledku anglicky
The publication presents an educational tool called Concept Cartoons and the possibilities of its use in mathematics education at the primary school level and in professional preparation of future teachers. Concept Cartoons are pictures of situations related to the subject matter and several children discussing the situations through a bubble dialog. Some opinions in the bubbles are correct, some incorrect. Naylor and Keogh developed and validated a method of using Concept Cartoons as an educational tool for supporting pupils' motivation and involvement at the primary school level. The author of this publication has developed and validated a new method that Concept Cartoons uses in professional preparation of future teachers to diagnose their mathematical subject matter knowledge and pedagogical content knowledge. The publication presents the tool, the original method of Naylor and Keogh, the typology of tasks in the Concept Cartoons format according to various aspects, the process of creation of new Concept Cartoons tasks and the new diagnostic method (in detail, including implemented pedagogical research).
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7394-798-9
Počet stran knihy
112
Název nakladatele
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta
Místo vydání
České Budějovice
Kód UT WoS knihy
—