Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using Concept Cartoons in future primary school teacher training: the case of problem posing and open approach

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F19%3A43899713" target="_blank" >RIV/60076658:12410/19:43899713 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.mathematik.uni-dortmund.de/~prediger/ERME/CERME11_Proceedings_2019.pdf" target="_blank" >http://www.mathematik.uni-dortmund.de/~prediger/ERME/CERME11_Proceedings_2019.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using Concept Cartoons in future primary school teacher training: the case of problem posing and open approach

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution focuses on an educational tool called Concept Cartoons from the perspective of problem posing activities of future primary school teachers within the framework of the open approach to mathematics. It introduces Concept Cartoons, the open approach to mathematics, and a small qualitative empirical study conducted with future primary school teachers. The aim of the presented study is to observe how open might be problems posed by future primary school teachers in the Concept Cartoon form. The results of the study confirm that Concept Cartoons can be successfully employed in problem posing activities and that they have a potential from the perspective of the open approach to mathematics.

  • Název v anglickém jazyce

    Using Concept Cartoons in future primary school teacher training: the case of problem posing and open approach

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution focuses on an educational tool called Concept Cartoons from the perspective of problem posing activities of future primary school teachers within the framework of the open approach to mathematics. It introduces Concept Cartoons, the open approach to mathematics, and a small qualitative empirical study conducted with future primary school teachers. The aim of the presented study is to observe how open might be problems posed by future primary school teachers in the Concept Cartoon form. The results of the study confirm that Concept Cartoons can be successfully employed in problem posing activities and that they have a potential from the perspective of the open approach to mathematics.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education

  • ISBN

    978-90-73346-75-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    3481-3488

  • Název nakladatele

    Freudenthal Group &amp; Freudenthal Institute, Utrecht University and ERME

  • Místo vydání

    Utrecht

  • Místo konání akce

    Utrecht, the Netherlands

  • Datum konání akce

    6. 2. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku