Using Concept Cartoons in future primary school teacher training: the case of problem posing and open approach
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F19%3A43899713" target="_blank" >RIV/60076658:12410/19:43899713 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.mathematik.uni-dortmund.de/~prediger/ERME/CERME11_Proceedings_2019.pdf" target="_blank" >http://www.mathematik.uni-dortmund.de/~prediger/ERME/CERME11_Proceedings_2019.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Using Concept Cartoons in future primary school teacher training: the case of problem posing and open approach
Popis výsledku v původním jazyce
The contribution focuses on an educational tool called Concept Cartoons from the perspective of problem posing activities of future primary school teachers within the framework of the open approach to mathematics. It introduces Concept Cartoons, the open approach to mathematics, and a small qualitative empirical study conducted with future primary school teachers. The aim of the presented study is to observe how open might be problems posed by future primary school teachers in the Concept Cartoon form. The results of the study confirm that Concept Cartoons can be successfully employed in problem posing activities and that they have a potential from the perspective of the open approach to mathematics.
Název v anglickém jazyce
Using Concept Cartoons in future primary school teacher training: the case of problem posing and open approach
Popis výsledku anglicky
The contribution focuses on an educational tool called Concept Cartoons from the perspective of problem posing activities of future primary school teachers within the framework of the open approach to mathematics. It introduces Concept Cartoons, the open approach to mathematics, and a small qualitative empirical study conducted with future primary school teachers. The aim of the presented study is to observe how open might be problems posed by future primary school teachers in the Concept Cartoon form. The results of the study confirm that Concept Cartoons can be successfully employed in problem posing activities and that they have a potential from the perspective of the open approach to mathematics.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
ISBN
978-90-73346-75-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
3481-3488
Název nakladatele
Freudenthal Group & Freudenthal Institute, Utrecht University and ERME
Místo vydání
Utrecht
Místo konání akce
Utrecht, the Netherlands
Datum konání akce
6. 2. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—