Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On the way to observe how future primary school teachers reason about fractions.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43895515" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43895515 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/67985840:_____/17:00483682

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.eriesjournal.com/index.php/eries/article/view/167" target="_blank" >https://www.eriesjournal.com/index.php/eries/article/view/167</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2017.100401" target="_blank" >10.7160/eriesj.2017.100401</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On the way to observe how future primary school teachers reason about fractions.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We focus on the possibility to use an educational tool called Concept Cartoons in future primary school teachers? education, as an instrument for observing how future primary school teachers reason about fractions. In the introduction section we present Concept Cartoons, and also the primary school level of the topic of fractions. In the first part of the research we analyse data obtained when future primary school teachers solved a problem in the Concept Cartoon form. The problem belongs to primary school mathematics, it focuses on the concept of a fraction per se (on the parts-and-whole decision and on comparison of two pre-partitioned models with diverse wholes). Using Concept Cartoons, we can observe which statements about the issue our respondents consider as correct, and which kinds of reasoning they use in their justifications. In the second part of the research we analyse problems on fractions that the respondents themselves posed in the Concept Cartoon form.

  • Název v anglickém jazyce

    On the way to observe how future primary school teachers reason about fractions.

  • Popis výsledku anglicky

    We focus on the possibility to use an educational tool called Concept Cartoons in future primary school teachers? education, as an instrument for observing how future primary school teachers reason about fractions. In the introduction section we present Concept Cartoons, and also the primary school level of the topic of fractions. In the first part of the research we analyse data obtained when future primary school teachers solved a problem in the Concept Cartoon form. The problem belongs to primary school mathematics, it focuses on the concept of a fraction per se (on the parts-and-whole decision and on comparison of two pre-partitioned models with diverse wholes). Using Concept Cartoons, we can observe which statements about the issue our respondents consider as correct, and which kinds of reasoning they use in their justifications. In the second part of the research we analyse problems on fractions that the respondents themselves posed in the Concept Cartoon form.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-01417S" target="_blank" >GA14-01417S: Zkvalitňování znalostí matematického obsahu u budoucích učitelů 1. stupně prostřednictvím badatelsky orientované výuky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science

  • ISSN

    2336-2375

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    93-100

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus