Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Observing how future primary school teachers reason about general statements

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F20%3A43902062" target="_blank" >RIV/60076658:12410/20:43902062 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://erie.v2.czu.cz/en/r-15999-proceedings-2020" target="_blank" >https://erie.v2.czu.cz/en/r-15999-proceedings-2020</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Observing how future primary school teachers reason about general statements

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution belongs to a larger empirical qualitative study that focuses on various possible ways of using an educational tool called Concept Cartoons in professional preparation of primary school teachers. In this particular case, we use the tool for observing future teachers&apos; modes of reasoning about general mathematical statements. We created a new Concept Cartoon with four general statements about the properties of results of multiplication, and assigned it to future teachers to respond in the written form. Collected data enable us to connect the responses to various modes of reasoning belonging to various levels of proof schemes (inductive, deductive) and various types of examples (counter-examples, generic examples).

  • Název v anglickém jazyce

    Observing how future primary school teachers reason about general statements

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution belongs to a larger empirical qualitative study that focuses on various possible ways of using an educational tool called Concept Cartoons in professional preparation of primary school teachers. In this particular case, we use the tool for observing future teachers&apos; modes of reasoning about general mathematical statements. We created a new Concept Cartoon with four general statements about the properties of results of multiplication, and assigned it to future teachers to respond in the written form. Collected data enable us to connect the responses to various modes of reasoning belonging to various levels of proof schemes (inductive, deductive) and various types of examples (counter-examples, generic examples).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF THE 17TH INTERNATIONAL CONFERENCE EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2020 (ERIE 2020)

  • ISBN

    978-80-213-3022-1

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    263-271

  • Název nakladatele

    CZECH UNIVERSITY LIFE SCIENCES PRAGUE, DEPT SYSTEMS ENG, KAMYCKA 129, PRAGUE 6 165 21, CZECH REPUBLIC

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    4. 6. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000617029800035