Observing how future primary school teachers reason about general statements
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F20%3A43902062" target="_blank" >RIV/60076658:12410/20:43902062 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://erie.v2.czu.cz/en/r-15999-proceedings-2020" target="_blank" >https://erie.v2.czu.cz/en/r-15999-proceedings-2020</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Observing how future primary school teachers reason about general statements
Popis výsledku v původním jazyce
The contribution belongs to a larger empirical qualitative study that focuses on various possible ways of using an educational tool called Concept Cartoons in professional preparation of primary school teachers. In this particular case, we use the tool for observing future teachers' modes of reasoning about general mathematical statements. We created a new Concept Cartoon with four general statements about the properties of results of multiplication, and assigned it to future teachers to respond in the written form. Collected data enable us to connect the responses to various modes of reasoning belonging to various levels of proof schemes (inductive, deductive) and various types of examples (counter-examples, generic examples).
Název v anglickém jazyce
Observing how future primary school teachers reason about general statements
Popis výsledku anglicky
The contribution belongs to a larger empirical qualitative study that focuses on various possible ways of using an educational tool called Concept Cartoons in professional preparation of primary school teachers. In this particular case, we use the tool for observing future teachers' modes of reasoning about general mathematical statements. We created a new Concept Cartoon with four general statements about the properties of results of multiplication, and assigned it to future teachers to respond in the written form. Collected data enable us to connect the responses to various modes of reasoning belonging to various levels of proof schemes (inductive, deductive) and various types of examples (counter-examples, generic examples).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PROCEEDINGS OF THE 17TH INTERNATIONAL CONFERENCE EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2020 (ERIE 2020)
ISBN
978-80-213-3022-1
ISSN
2336-744X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
263-271
Název nakladatele
CZECH UNIVERSITY LIFE SCIENCES PRAGUE, DEPT SYSTEMS ENG, KAMYCKA 129, PRAGUE 6 165 21, CZECH REPUBLIC
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
4. 6. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000617029800035