Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Observing how future primary school teachers reason about fractions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43895399" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43895399 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/67985840:_____/17:00478989

  • Výsledek na webu

    <a href="http://erie.pef.czu.cz/Documents/ERIE2017.pdf" target="_blank" >http://erie.pef.czu.cz/Documents/ERIE2017.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Observing how future primary school teachers reason about fractions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution focuses on the possibility to use an educational tool called Concept Cartoons in future primary school teachers? education, especially as an instrument for observing how future primary school teachers reason about fractions. The task which we adapted to the Concept Cartoons form belongs to primary school mathematics, i.e. it focuses on the concept of a fraction per se, in particular on the parts-and-whole decision and on comparison of two pre-partitioned models with diverse wholes. Using Concept Cartoons, we observe which statements about the issue our respondents consider as correct, and which kinds of reasoning they use in their justifications. We also mention other related concepts (percentages), and related tasks from entrance exams to lower secondary selective schools.

  • Název v anglickém jazyce

    Observing how future primary school teachers reason about fractions

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution focuses on the possibility to use an educational tool called Concept Cartoons in future primary school teachers? education, especially as an instrument for observing how future primary school teachers reason about fractions. The task which we adapted to the Concept Cartoons form belongs to primary school mathematics, i.e. it focuses on the concept of a fraction per se, in particular on the parts-and-whole decision and on comparison of two pre-partitioned models with diverse wholes. Using Concept Cartoons, we observe which statements about the issue our respondents consider as correct, and which kinds of reasoning they use in their justifications. We also mention other related concepts (percentages), and related tasks from entrance exams to lower secondary selective schools.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-01417S" target="_blank" >GA14-01417S: Zkvalitňování znalostí matematického obsahu u budoucích učitelů 1. stupně prostřednictvím badatelsky orientované výuky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 14th International Conference on Efficiency and Responsibility in Education 2017 (ERIE)

  • ISBN

    978-80-213-2762-7

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    363-371

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    8. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000409038600045