Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Preparing future teachers for formative assessment: the combination of a video recording and a Concept Cartoon

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F21%3A43904894" target="_blank" >RIV/60076658:12410/21:43904894 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://semt.cz/proceedings/semt-21.pdf" target="_blank" >https://semt.cz/proceedings/semt-21.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Preparing future teachers for formative assessment: the combination of a video recording and a Concept Cartoon

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution addresses issues related to the use of formative assessment in mathematics education. It shows how an educational tool called Concept Cartoons may be used in professional preparation of primary school teachers to mediate their conceptual understanding of a videorecorded lesson and thus prepare them for a future implementation of formative assessment into their own school practice. The text introduces a classroom experiment carried out with future primary school teachers during a video club organized within their professional teacher training, and a Concept Cartoon picture created on the motives of one of the observed video recordings. The study focuses on aspects related to various ideas provided by primary school students during the video-recorded mathematical lesson and various responses to them provided by future teachers before and after working with the Concept Cartoon. The mathematical topic in the focus this paper is the topic of fractions, namely a double discount expressed by a fraction.

  • Název v anglickém jazyce

    Preparing future teachers for formative assessment: the combination of a video recording and a Concept Cartoon

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution addresses issues related to the use of formative assessment in mathematics education. It shows how an educational tool called Concept Cartoons may be used in professional preparation of primary school teachers to mediate their conceptual understanding of a videorecorded lesson and thus prepare them for a future implementation of formative assessment into their own school practice. The text introduces a classroom experiment carried out with future primary school teachers during a video club organized within their professional teacher training, and a Concept Cartoon picture created on the motives of one of the observed video recordings. The study focuses on aspects related to various ideas provided by primary school students during the video-recorded mathematical lesson and various responses to them provided by future teachers before and after working with the Concept Cartoon. The mathematical topic in the focus this paper is the topic of fractions, namely a double discount expressed by a fraction.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL02000368" target="_blank" >TL02000368: Hyperspace pro formativní hodnocení a badatelsky orientovanou výuku v přírodovědných předmětech a matematice</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTERNATIONAL SYMPOSIUM ELEMENTARY MATHEMATICS TEACHING: Broadening experiences in elementary school mathematics

  • ISBN

    978-80-7603-260-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    367-377

  • Název nakladatele

    Charles University, Faculty of Education

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    22. 8. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000853246900038