Observing how future primary school teachers reason and generalize: the case of number triangles and Concept Cartoons
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43892086" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43892086 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/67985840:_____/17:00473693
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Observing how future primary school teachers reason and generalize: the case of number triangles and Concept Cartoons
Popis výsledku v původním jazyce
The contribution focuses on the possibility to use an educational tool called Concept Cartoons as a diagnostic instrument in problem solving and problem posing activities of future primary school teachers. The aim of the presented study is to observe which aspects of future primary school teachers' knowledge related to reasoning and generalization could be investigated through Concept Cartoons that are based on a substantial learning environment called "Number triangles".
Název v anglickém jazyce
Observing how future primary school teachers reason and generalize: the case of number triangles and Concept Cartoons
Popis výsledku anglicky
The contribution focuses on the possibility to use an educational tool called Concept Cartoons as a diagnostic instrument in problem solving and problem posing activities of future primary school teachers. The aim of the presented study is to observe which aspects of future primary school teachers' knowledge related to reasoning and generalization could be investigated through Concept Cartoons that are based on a substantial learning environment called "Number triangles".
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-01417S" target="_blank" >GA14-01417S: Zkvalitňování znalostí matematického obsahu u budoucích učitelů 1. stupně prostřednictvím badatelsky orientované výuky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings, 16th Conference on Applied Mathematics Aplimat 2017
ISBN
978-80-227-4650-2
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
1354-1368
Název nakladatele
Vydavatel'stvo Spektrum STU
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
31. 1. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—