Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Profesní síťování jako příležitost v přípravném vzdělávání učitelů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F24%3A00012612" target="_blank" >RIV/46747885:24510/24:00012612 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/kbes/files/2024/08/trendy-2024_sbornik-abstraktu_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/kbes/files/2024/08/trendy-2024_sbornik-abstraktu_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Profesní síťování jako příležitost v přípravném vzdělávání učitelů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Význam profesních sítí učitelů je spojován zejména s jejich přínosem pro učitele z praxe, popř. pro studující učitelství. Aktuální změny v přípravě budoucích učitelů si vyžadují širší profesní síťování i mezi vzdělavateli budoucích učitelů. Příspěvek popisuje existující formy a účel profesních sítí učitelů. Zároveň nastiňuje možné důvody jejich vzniku a příčiny zájmu učitelů o ně. Uvádí výběr aktuálně existujících profesních sítí, o které mohou projevit zájem nejen učitelé v praxi, ale také budoucí učitelé nebo vzdělavatelé učitelů. Ve druhé části příspěvku je představena nově vzniklá institucionální profesní síť – Didaktická rada – na Fakultě přírodovědně-humanitní a pedagogické Technické univerzity v Liberci. Konstituování Didaktické rady je na jedné straně reakcí na kompetenční model přípravy budoucích učitelů, který překračuje oborově orientované vzdělávání. Zároveň jde o nástroj pro podporu výzkumné spolupráce v oblasti vzdělávání mezi jednotlivými obory. V závěru příspěvku jsou diskutovány dosavadní zkušenosti z fungování Didaktické rady a příležitosti pro zvyšování kvality přípravy budoucích učitelů.

  • Název v anglickém jazyce

    Professional networking as an opportunity in pre-service teacher education

  • Popis výsledku anglicky

    The significance of teachers’ professional networks is primarily associated with the benefits for practicing teachers, as well as for student teachers. Current changes in the teacher training demand broader professional networking among teacher educators as well. This contribution describes the existing forms and purposes of teachers’ professional networks. It also outlines possible reasons for their formation and the causes of teachers’ interest in them. A selection of currently existing professional networks is provided, which may interest not only practicing teachers but also future teachers or teacher educators. In the second part of the contribution, a newly established institutional professional network, the Didactic Council, at the Faculty of Science, Humanities and Education of the Technical University of Liberec, is presented. The establishment of the Didactic Council is, on one hand, a response to the competency model of future teacher preparation, which goes beyond subject-specific education. At the same time, it is a tool to support research collaboration in education across different fields. In the conclusion, the contribution discusses previous experience with the Didactic Council and opportunities for improving the quality of future teacher preparation.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů