Učitelské vzdělávání a oborové didaktiky na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F22%3A10452669" target="_blank" >RIV/00216208:11210/22:10452669 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Učitelské vzdělávání a oborové didaktiky na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy
Popis výsledku v původním jazyce
Kolektivní monografie pracovníků věnujících se přípravě budoucích učitelů na FF UK je první publikací vydanou Centrem učitelství FF UK, jež vzniklo v roce 2021. Kniha zahrnuje příspěvky z oborových didaktik českého jazyka a literatury, cizích jazyků, historie a z oblasti pedagogicko-psychologické přípravy učitelů. Nabízí aktuální pohledy na domácí i zahraniční přístupy k profesnímu terciárnímu vzdělávání budoucích pedagogů, systemizaci nejnovějších poznatků vybraných oborových didaktik, aktuální pohledy na problematiku didaktické transformace oborových poznatků a jejich následnou implementaci do vysokoškolských vzdělávacích programů. Dále představuje nedávné výzkumy zabývající se oborově didaktickými otázkami, problematikou fakultních učitelů a pedagogických praxí. Publikace chce také poukázat na největší nedostatky učitelské přípravy a na faktory ovlivňující adaptaci začínajících učitelů na edukační praxi. V neposlední řadě kniha usiluje o identifikaci těch oblastí, kde spolu mohou komunikovat pedagogicko-psychologická a oborová složka učitelského vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
Teacher Education and Teacher-Training at the Faculty of Arts, Charles University
Popis výsledku anglicky
The collective monograph is the first publication published by the Centre for Teacher Education of the Faculty of Arts of Charles University, which was established in 2021. The book includes contributions from the fields of didactics of Czech language and literature, foreign languages, history and the pedagogical-psychological preparation of teachers. It offers up-to-date views on approaches to professional tertiary education of future teachers and systematization of the latest findings in teacher-training. In addition, it presents recent research dealing with teacher-training issues, faculty teacher issues and pedagogical practices. The publication also aims to highlight the major gaps in teacher preparation and the factors affecting novice teachers' adaptation to educational practice. Finally, the book seeks to identify those areas where the pedagogical-psychological and disciplinary components of teacher education can interact.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-246-5156-9
Počet stran knihy
242
Název nakladatele
Karolinum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—