Analýza vysokoškolské přípravy učitelů cizích jazyků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F13%3A43885286" target="_blank" >RIV/44555601:13430/13:43885286 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza vysokoškolské přípravy učitelů cizích jazyků
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace se zabývá analýzou vysokoškolské přípravy učitelů cizích jazyků na fakultách připravujících učitele v ČR a SR. Přináší výsledky obsahové analýzy studijních plánů a kurikula předmětů studijních oborů pedagogických, filozofických a dalších fakultzabývajících se vysokoškolskou přípravou učitelů cizích jazyků. Analyzována byla struktura jednotlivých modulů učitelské přípravy - modulu lingvistických disciplín, modulu literárně výchovných a literárně vědních disciplín, modulu pedagogicko psychologické přípravy, modulu oborových didaktik a metodik a modulu pedagogických praxí. Sledována byla vzájemné proporce jednotlivých modulů, rámcový vzdělávací obsah modulů a návaznost jednotlivých disciplín uvnitř modulů a mezi moduly. V rámci publikované studie byla provedena rovněž analýza personálního zabezpečení jednotlivých disciplín či modulů. Pozornost byla věnována i doktorským studijním oborům zaměřených do oblasti didaktiky cizího jazyka, zejména tématům dizertačních prací.
Název v anglickém jazyce
Analysis of the university preparation of foreign language teachers
Popis výsledku anglicky
The publication concerns an analysis of the university preparation of foreign language teachers at faculties preparing teachers in the Czech Republic and Slovakia. It provides the results of content analyses of study plans and subject curricula in the study fields of the pedagogical, philosophical and other faculties involved in the university preparation of foreign language teachers. The structure of individual modules of teacher preparation were analyzed - modules in the linguistics disciplines, modules of disciplines in literary education and literary scholarship, modules of pedagogical psychological preparations, modules in the fields of didactics and methodology, and modules in pedagogical practice. Common proportions of individual modules were investigated, including the general educational content of modules and the correspondence of individual disciplines within the modules and between modules. Also within the framework of the published study an analysis was conducted on guaran
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.4.31.0074" target="_blank" >EE2.4.31.0074: Síť vzdělavatelů učitelů cizích jazyků NEFLT</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7414-655-8
Počet stran knihy
150
Název nakladatele
Pedagogická fakulta UJEP
Místo vydání
Ústí nad Labem
Kód UT WoS knihy
—