Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Didaktika hudební výchovy v kontextu rozvoje profesních kompetencí učitele

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10465737" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10465737 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=u1y3GSCxT0" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=u1y3GSCxT0</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Didaktika hudební výchovy v kontextu rozvoje profesních kompetencí učitele

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá významem předmětu didaktika hudební výchovy v širší rovině naplňování profesních kompetencí budoucích učitelů hudební výchovy a nároků a požadavků kladených na vysokoškolské vyučující tohoto předmětu. Autorka se snaží postihnout aspekty, které přispívají k smysluplnému uskutečňování výuky didaktiky hudební výchovy, zdůrazňuje potřebu didaktického přístupu k výuce jako takové a smysluplnost začleňování dalších vzdělávacích obsahů, jejichž citlivé uplatňování může spolu s uvědomělým rozvojem hudebních schopností, dovedností a znalostí napomáhat well-beingu dětí a podpoře jejich sociálního cítění. Předkládá dělení profesních kompetencí učitele, k jejichž naplňování přispívá také didaktika hudební výchovy.

  • Název v anglickém jazyce

    Didactics of music education in the context of the development of teachers' professional competencies

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the importance of the subject of didactics of music education in the broader level of fulfilling professional competences of future music teachers and the demands and requirements placed on university teachers of this subject. The author seeks to capture the aspects that contribute to the meaningful implementation of the didactics of music education and emphasizes the need for didactic teaching approach, the meaningfulness of incorporating other educational contents, the sensitive application of which, together with the conscious development of musical abilities, skills and knowledge, can help children&apos;s well-being and the promotion of their social sensitivity. It presents a set of teachers&apos; professional competencies, to the fulfilment of which the didactics of music education also contributes.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Hudební výchova

  • ISSN

    1210-3683

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    31

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    13-17

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus