Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Oborová didaktika profesionálního hudebního vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F18%3AN0000029" target="_blank" >RIV/61384984:51110/18:N0000029 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.kuv.upol.cz/index.php?seo_url=aktualni-cislo&casopis=15&clanek=179" target="_blank" >http://www.kuv.upol.cz/index.php?seo_url=aktualni-cislo&casopis=15&clanek=179</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Oborová didaktika profesionálního hudebního vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie si klade za cíl poukázat na důležitost utvoření oborové didaktiky pro oblast profesionálního hudebního vzdělávání jako nezbytného kroku další profesionalizace přípravy budoucích učitelů hudby, kteří budou působit v této linii vzdělávání na základním a středním stupni. Metodologicky vycházíme z tzv. modelování současného systému tohoto typu vzdělání, na jehož základě jsme identifikovali dvě zřetelně oddělené linie hudebně vzdělávacího systému v ČR, který označujeme jako Dvoukolejní systém hudebního vzdělávání v ČR. Takto vytvořený model umožnil popsat hlavní rozdíly v didaktickém pojímání oboru hudební výchova a oboru profesionálního hudebního vzdělávání, na který se ve studii dále zaměřujeme a navrhujeme základní koncepční kroky pro vytvoření oborové didaktiky. Na tzv. Didaktickém trojúhelníku oboru hudba demonstrujeme, jak by měla probíhat transformace obsahu oboru hudba. V závěru představujeme návrh řešení pro konstituování didaktiky profesionálního hudebního vzdělávání ve vztahu vůči předmětovým didaktikám a jednotlivým metodikám zpěvu a hry na hudební nástroje. Tyto vzájemné vazby a vztahy znázorňujeme na modelu Hierarchické struktury vědního oboru hudební pedagogiky.

  • Název v anglickém jazyce

    Instructional design (didactics) of professional music education

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the contribution is to highlight the importance of creating professional didactics in the area of professional music education as a necessary step in further professionalizing the preparation of future music teachers who will be active in this line of education at primary and secondary level. Methodologically, we are based on so-called modeling of the current system, on the basis of which we identified two distinctly separate lines of the musical education system, which we call The Double Track System of Music Education in the Czech Republic. The model has made it possible to describe the main differences in the didactic concept of general music education and the field of professional music education. On the so-called Didactic Triangle of Music, we demonstrate how the transformation of music content should take place. In conclusion, we present a proposal for a solution for the constitution of didactics of professional music education in relation to subject didactics and individual methodologies of singing and playing musical instruments. We present these interrelationships and relationships on the model of the Hierarchical structure of the science of musical pedagogy.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Kultura, umění a výchova. Odborný recenzovaný časopis

  • ISSN

    2336-1824

  • e-ISSN

    2336-1824

  • Svazek periodika

    ročník 6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1/2018

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus