The Viability of Academic Language
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11150%2F11%3A10110806" target="_blank" >RIV/00216208:11150/11:10110806 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Viability of Academic Language
Popis výsledku v původním jazyce
When studying medical English students acquire varied professional vocabulary . The textbook (Professional English in Use Medicine) provides well-organized medical topics that help students to acquire the necessary vocabulary. However, a large proportionof the communication, which students will eventually carry out is doctor - patient communication. Therefore this article will focus primarily on speaking. Furthermore, the very nature of doctor - patient communication requires the use of lay terms instead of medical terms to enhance patient understanding. In this sense, academic and professional language for many can be seen as incomprehensible and isolated, and must therefore be put in more practical terms. The author focuses on the possibility of expanding the proportion of communication and its practice. In conclusion, samples of interactive activities that promote language communication skills will be provided.
Název v anglickém jazyce
The Viability of Academic Language
Popis výsledku anglicky
When studying medical English students acquire varied professional vocabulary . The textbook (Professional English in Use Medicine) provides well-organized medical topics that help students to acquire the necessary vocabulary. However, a large proportionof the communication, which students will eventually carry out is doctor - patient communication. Therefore this article will focus primarily on speaking. Furthermore, the very nature of doctor - patient communication requires the use of lay terms instead of medical terms to enhance patient understanding. In this sense, academic and professional language for many can be seen as incomprehensible and isolated, and must therefore be put in more practical terms. The author focuses on the possibility of expanding the proportion of communication and its practice. In conclusion, samples of interactive activities that promote language communication skills will be provided.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Foreign language competence as an integral component of the University graduate profile III
ISBN
978-80-7231-809-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
212-217
Název nakladatele
Univerzita obrany
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
14. 9. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—