Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Viability of Academic Language

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11150%2F11%3A10110806" target="_blank" >RIV/00216208:11150/11:10110806 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Viability of Academic Language

  • Popis výsledku v původním jazyce

    When studying medical English students acquire varied professional vocabulary . The textbook (Professional English in Use Medicine) provides well-organized medical topics that help students to acquire the necessary vocabulary. However, a large proportionof the communication, which students will eventually carry out is doctor - patient communication. Therefore this article will focus primarily on speaking. Furthermore, the very nature of doctor - patient communication requires the use of lay terms instead of medical terms to enhance patient understanding. In this sense, academic and professional language for many can be seen as incomprehensible and isolated, and must therefore be put in more practical terms. The author focuses on the possibility of expanding the proportion of communication and its practice. In conclusion, samples of interactive activities that promote language communication skills will be provided.

  • Název v anglickém jazyce

    The Viability of Academic Language

  • Popis výsledku anglicky

    When studying medical English students acquire varied professional vocabulary . The textbook (Professional English in Use Medicine) provides well-organized medical topics that help students to acquire the necessary vocabulary. However, a large proportionof the communication, which students will eventually carry out is doctor - patient communication. Therefore this article will focus primarily on speaking. Furthermore, the very nature of doctor - patient communication requires the use of lay terms instead of medical terms to enhance patient understanding. In this sense, academic and professional language for many can be seen as incomprehensible and isolated, and must therefore be put in more practical terms. The author focuses on the possibility of expanding the proportion of communication and its practice. In conclusion, samples of interactive activities that promote language communication skills will be provided.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Foreign language competence as an integral component of the University graduate profile III

  • ISBN

    978-80-7231-809-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    212-217

  • Název nakladatele

    Univerzita obrany

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    14. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku