Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On-line integration of computer controlled diagnostic devices and medical information systems in undergraduate medical physics education for physicians

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11150%2F13%3A10139702" target="_blank" >RIV/00216208:11150/13:10139702 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.physicamedica.com/article/S1120-1797(11)00158-X/fulltext" target="_blank" >http://www.physicamedica.com/article/S1120-1797(11)00158-X/fulltext</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ejmp.2011.12.002" target="_blank" >10.1016/j.ejmp.2011.12.002</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On-line integration of computer controlled diagnostic devices and medical information systems in undergraduate medical physics education for physicians

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We designed and evaluated an innovative computer-aided-learning environment based on the on-line integration of computer controlled medical diagnocstic devices and medical information system for use in the preclinical medical physics education of medicalstudents. Our learning system simulates the actual clinical environment in a hospital or primary care unit. It uses a commercial medical information syste for on-line storage and processing of clinical type data acquired during physics laboratory classes. Every student adopts two roles, the role of "patient" and the role of "physician". As a "physician" the student operates the medical devices to clinically assess "patient" colleagues and records all results in supportive education materials, based onthe methods of adaptive e-learning. A survey of student feedback is included and statistically evaluated. The results from the student feedback confirm the positive response of the latter to this novel implementation of medical physics an

  • Název v anglickém jazyce

    On-line integration of computer controlled diagnostic devices and medical information systems in undergraduate medical physics education for physicians

  • Popis výsledku anglicky

    We designed and evaluated an innovative computer-aided-learning environment based on the on-line integration of computer controlled medical diagnocstic devices and medical information system for use in the preclinical medical physics education of medicalstudents. Our learning system simulates the actual clinical environment in a hospital or primary care unit. It uses a commercial medical information syste for on-line storage and processing of clinical type data acquired during physics laboratory classes. Every student adopts two roles, the role of "patient" and the role of "physician". As a "physician" the student operates the medical devices to clinically assess "patient" colleagues and records all results in supportive education materials, based onthe methods of adaptive e-learning. A survey of student feedback is included and statistically evaluated. The results from the student feedback confirm the positive response of the latter to this novel implementation of medical physics an

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Physica Medica

  • ISSN

    1120-1797

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    29

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    IT - Italská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    83-90

  • Kód UT WoS článku

    000315366700010

  • EID výsledku v databázi Scopus