Proměny studia učitelství na pedagogických fakultách v ČR v letech 2000-2012 dané Boloňským procesem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11150%2F13%3A10189514" target="_blank" >RIV/00216208:11150/13:10189514 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00237752:_____/13:#0000200
Výsledek na webu
<a href="http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/pedagogika/?p=1338" target="_blank" >http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/pedagogika/?p=1338</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Proměny studia učitelství na pedagogických fakultách v ČR v letech 2000-2012 dané Boloňským procesem
Popis výsledku v původním jazyce
Studie vychází z dat, která jsou vedena v tzv. matrice vysokoškolských studentů Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Studie popisuje a analyzuje průběh strukturování učitelského studia v duchu Boloňského procesu na každé z devíti pedagogických fakult devíti různých českých univerzit v letech 2000MINUS SIGN 2012. Popisuje a analyzuje proměny celkového počtu studentů na daných fakultách, porovnává průběh strukturování studia mezi devíti sledovanými pedagogickými fakultami navzájem a dynamiku zavádění strukturovaného studia. Zkoumá změnu vzájemných proporcí čtyř typů studijních programů: bakalářských, navazujících magisterských, tzv. dlouhých magisterských a doktorských programů na každé pedagogické fakultě v čase. Studuje i míru přecházení absolventů bakalářského studia do navazujícího magisterského studia a úspěšnost dokončování studia na jednotlivých fakultách. Strukturování studia učitelství je v České republice prakticky dokončeno, avšak znovu se otevírá odborná diskuse o je
Název v anglickém jazyce
Changes in Teacher Education at Education Faculties in the CR 2000-2012 Based on the Bologna Process
Popis výsledku anglicky
The report is based on data recorded in the register of university students at the Ministry of Education, Youth and Physical Education. The study describes and analyses the course of the structuring of teacher training in the spirit of the Bologna Process in each of the nine education faculties of nine different Czech universities in the years 2000-2012. It analyses data relative to the starting-line situation in 2000 when the nationwide register of students first became functional. It describes and analyses changes in the overall number of students at the faculties concerned, and compares the course of structuring of studies in these nine education faculties and the dynamics of the introduction of structured studies. It investigates the change in therelative proportions of the four types of degree programme: bachelor's, follow-on master's, "long master's" and doctoral programmes at each education faculty over time. It also studies the rate of entry of graduates of bachelor studies in
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
63
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
33
Strana od-do
427-459
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—