Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ICT implementation in higher education. Case study of FIM, UHK, CR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F14%3A50002428" target="_blank" >RIV/62690094:18450/14:50002428 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ICT implementation in higher education. Case study of FIM, UHK, CR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper summarizes the 13-year-long process of ICT implementation in higher education in the Czech Republic. It is structured in three main parts dealing with (1) the Internet as a source of information for general and educational purposes, (2) the process of ICT implementation in education at the faculty and (3) the history of e-learning conference&competition held at the faculty. In Part 1 authors provide comparison and analysis of data which were collected by the questionnaire from the first-year university students in bachelor and master programmes of Informatics. The questionnaire focused on approaches how the freshmen had searched for information about the faculty, entrance exams and related processes, it monitored their ways to the Internet access, previous experience in using ICT for educational purposes, studying in on/offline courses, definition of the term e-learning etc. In Part 2 the process of ICT implementation running at the faculty since 2000 is described, i.e. how t

  • Název v anglickém jazyce

    ICT implementation in higher education. Case study of FIM, UHK, CR

  • Popis výsledku anglicky

    The paper summarizes the 13-year-long process of ICT implementation in higher education in the Czech Republic. It is structured in three main parts dealing with (1) the Internet as a source of information for general and educational purposes, (2) the process of ICT implementation in education at the faculty and (3) the history of e-learning conference&competition held at the faculty. In Part 1 authors provide comparison and analysis of data which were collected by the questionnaire from the first-year university students in bachelor and master programmes of Informatics. The questionnaire focused on approaches how the freshmen had searched for information about the faculty, entrance exams and related processes, it monitored their ways to the Internet access, previous experience in using ICT for educational purposes, studying in on/offline courses, definition of the term e-learning etc. In Part 2 the process of ICT implementation running at the faculty since 2000 is described, i.e. how t

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED 2014 : proceedings

  • ISBN

    978-84-616-8412-0

  • ISSN

    2340-1079

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    671-678

  • Název nakladatele

    IATED

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Valencie

  • Datum konání akce

    10. 3. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku