Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cloud and m-learning: longitudinal case study of Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F15%3A50003689" target="_blank" >RIV/62690094:18450/15:50003689 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-15705-4_40" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-15705-4_40</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-15705-4_40" target="_blank" >10.1007/978-3-319-15705-4_40</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Cloud and m-learning: longitudinal case study of Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Shift has been detected in the ICT-enhanced teaching/learning, particularly from e-learning to cloud and m-learning. For education, it offers new possibilities to structure and perform learning processes. That was the reason why a case study was preparedsummarizing how this process was carried out at the Faculty of In-formatics and Management (FIM), monitoring (1) learners' knowledge reached with/without the ICT support, (2) the impact of ICT in the instruction tailored to learners' preferences, (3) evaluating the work with virtual desktops and (4) learn-ers' readiness for m-learning, mainly what mobile devices they own, which of them they use for personal purposes, whether they have adequate skills devel-oped, and whether mobile devices could be implemented in the process of in-struction. Despite no statistically significant differences were detected in re-searches 1 and 2, learners expressed high satisfaction with using virtual desktops, wide possession of mobile devices and good sk

  • Název v anglickém jazyce

    Cloud and m-learning: longitudinal case study of Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove

  • Popis výsledku anglicky

    Shift has been detected in the ICT-enhanced teaching/learning, particularly from e-learning to cloud and m-learning. For education, it offers new possibilities to structure and perform learning processes. That was the reason why a case study was preparedsummarizing how this process was carried out at the Faculty of In-formatics and Management (FIM), monitoring (1) learners' knowledge reached with/without the ICT support, (2) the impact of ICT in the instruction tailored to learners' preferences, (3) evaluating the work with virtual desktops and (4) learn-ers' readiness for m-learning, mainly what mobile devices they own, which of them they use for personal purposes, whether they have adequate skills devel-oped, and whether mobile devices could be implemented in the process of in-struction. Despite no statistically significant differences were detected in re-searches 1 and 2, learners expressed high satisfaction with using virtual desktops, wide possession of mobile devices and good sk

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Asian conference onIntelligent information and database systems (ACIIDS 2015)

  • ISBN

    978-3-319-15704-7

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    411-420

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Berlin

  • Místo konání akce

    Bali

  • Datum konání akce

    23. 3. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku