Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Didactic aspects of e-learning courses from a joint research point of view

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F17%3AA1801SEW" target="_blank" >RIV/61988987:17450/17:A1801SEW - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1504/IJIL.2017.10005062" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1504/IJIL.2017.10005062</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1504/IJIL.2017.10005062" target="_blank" >10.1504/IJIL.2017.10005062</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Didactic aspects of e-learning courses from a joint research point of view

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The ICT-enhanced instruction has become widely exploited through hybrid learning. The main objective of this article is to describe this process from the view of various criteria comparing: 1) two approaches to hybrid learning; 2) results of pedagogical experiment conducted at two higher education institutions; 3) tracking students' performance within this process; 4) the role of the mobile devices. Making the process of hybrid learning easier and more flexible to students, the criterion of individual learners' needs and preferences was taken into consideration, when applied in different ways at two Czech higher education institutions which have been the leaders in methodology and practice of the hybrid learning implementation. Their models were exploited in educational practice; and pedagogical experiments comparing learners' knowledge in flexible and non-flexible learning were conducted. However, the results did not prove statistically significant differences in the two approaches.

  • Název v anglickém jazyce

    Didactic aspects of e-learning courses from a joint research point of view

  • Popis výsledku anglicky

    The ICT-enhanced instruction has become widely exploited through hybrid learning. The main objective of this article is to describe this process from the view of various criteria comparing: 1) two approaches to hybrid learning; 2) results of pedagogical experiment conducted at two higher education institutions; 3) tracking students' performance within this process; 4) the role of the mobile devices. Making the process of hybrid learning easier and more flexible to students, the criterion of individual learners' needs and preferences was taken into consideration, when applied in different ways at two Czech higher education institutions which have been the leaders in methodology and practice of the hybrid learning implementation. Their models were exploited in educational practice; and pedagogical experiments comparing learners' knowledge in flexible and non-flexible learning were conducted. However, the results did not prove statistically significant differences in the two approaches.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the European Conference on e-Learning

  • ISBN

    978-191121859-3

  • ISSN

    2048-8637

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    264-270

  • Název nakladatele

    Academic Conferences Limited

  • Místo vydání

    Portugalsko

  • Místo konání akce

    Portugalsko

  • Datum konání akce

    1. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000457842600034