The Blended Learning Concept: Comparative Study of Two Universities
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F16%3AA1701HUI" target="_blank" >RIV/61988987:17450/16:A1701HUI - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62690094:18450/16:50004946
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Blended Learning Concept: Comparative Study of Two Universities
Popis výsledku v původním jazyce
The paper introduces the results of comparative study of the blended learning concept of two higher education institutions ? University of Ostrava, Faculty of education and University of Hradec Kralove, Faculty of Informatics and Management, Czech Republic. Having the research sample of 466 and 591 students of both institutions, the data collected within LMSs were processed by the method of frequency analysis, structured according three criteria (learners? visit rate to the course, learners? performance in week days and learners? performance in hours of the day) and compared. In the results different number of assignments was reflected showing higher visit rate to the Technology for education course conducted at University of Ostrava compared to English for specific purposes at University of Hradec Kralove.
Název v anglickém jazyce
The Blended Learning Concept: Comparative Study of Two Universities
Popis výsledku anglicky
The paper introduces the results of comparative study of the blended learning concept of two higher education institutions ? University of Ostrava, Faculty of education and University of Hradec Kralove, Faculty of Informatics and Management, Czech Republic. Having the research sample of 466 and 591 students of both institutions, the data collected within LMSs were processed by the method of frequency analysis, structured according three criteria (learners? visit rate to the course, learners? performance in week days and learners? performance in hours of the day) and compared. In the results different number of assignments was reflected showing higher visit rate to the Technology for education course conducted at University of Ostrava compared to English for specific purposes at University of Hradec Kralove.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Blended Learning Aligning Theory with Practices
ISBN
978-3-319-41164-4
ISSN
0302-9743
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
302-311
Název nakladatele
Springer International Publishing Switzerland
Místo vydání
Switzerland
Místo konání akce
Beijing, China
Datum konání akce
1. 1. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—