Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The design and exploitation of blended learning concept: comparative study of two universities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F18%3A50005515" target="_blank" >RIV/62690094:18450/18:50005515 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61988987:17450/18:A1901UPW

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1504/IJIL.2018.10011971" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1504/IJIL.2018.10011971</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1504/IJIL.2018.10011971" target="_blank" >10.1504/IJIL.2018.10011971</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The design and exploitation of blended learning concept: comparative study of two universities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The results of comparative study on the blended learning concept of two higher education institutions are introduced in the article – University of Ostrava, Faculty of education and University of Hradec Kralove, Faculty of Informatics and Management, Czech Republic. Having the research sample of 591 and 466 students of both institutions, the data collected within Moodle and Blackboard LMSs were processed by the method of frequency analysis, structured according six criteria (learners´ visit rate to the course, learners´ performance in week days, learners´ performance in hours of the day, learners´ performance during weeks of the semester; learner-tutor communication via e-mail during the semester; grading of learners´ knowledge after the semester) and compared. In the results different number of assignments was reflected mostly showing higher visit rates to the Technology for Education course conducted at University of Ostrava compared to English for Specific Purposes at University of Hradec Kralove.

  • Název v anglickém jazyce

    The design and exploitation of blended learning concept: comparative study of two universities

  • Popis výsledku anglicky

    The results of comparative study on the blended learning concept of two higher education institutions are introduced in the article – University of Ostrava, Faculty of education and University of Hradec Kralove, Faculty of Informatics and Management, Czech Republic. Having the research sample of 591 and 466 students of both institutions, the data collected within Moodle and Blackboard LMSs were processed by the method of frequency analysis, structured according six criteria (learners´ visit rate to the course, learners´ performance in week days, learners´ performance in hours of the day, learners´ performance during weeks of the semester; learner-tutor communication via e-mail during the semester; grading of learners´ knowledge after the semester) and compared. In the results different number of assignments was reflected mostly showing higher visit rates to the Technology for Education course conducted at University of Ostrava compared to English for Specific Purposes at University of Hradec Kralove.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International journal of innovation and learning

  • ISSN

    1471-8197

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    416-429

  • Kód UT WoS článku

    000435771100004

  • EID výsledku v databázi Scopus