Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Flexible hybrid learning: comparative study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F15%3AA1601EPS" target="_blank" >RIV/61988987:17450/15:A1601EPS - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62690094:18450/15:50003698

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Flexible hybrid learning: comparative study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hybrid learning has become a widely exploited approach within the ICT-enhanced instruction. Making it flexible, so that the process of learning reflecting students´ needs and preferences was the problem solved in various ways at three Czech institutionsof higher education. In the paper the whole process is described, describing the starting phase, which was identical at all three institutions, and comparing different models of flexible hybrid learning applied further, including the results of pedagogical experiments comparing learners´ knowledge in flexible and non-flexible learning. The results did not proved clearly visible differences, as neither world-recognized research did. Despite this, authors are persuaded that research activities in this field should go on, paying deeper attention to learners´ personal characteristics and other activities within the learning process.

  • Název v anglickém jazyce

    Flexible hybrid learning: comparative study

  • Popis výsledku anglicky

    Hybrid learning has become a widely exploited approach within the ICT-enhanced instruction. Making it flexible, so that the process of learning reflecting students´ needs and preferences was the problem solved in various ways at three Czech institutionsof higher education. In the paper the whole process is described, describing the starting phase, which was identical at all three institutions, and comparing different models of flexible hybrid learning applied further, including the results of pedagogical experiments comparing learners´ knowledge in flexible and non-flexible learning. The results did not proved clearly visible differences, as neither world-recognized research did. Despite this, authors are persuaded that research activities in this field should go on, paying deeper attention to learners´ personal characteristics and other activities within the learning process.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Hybrid Learning Innovation in Educational Practices

  • ISBN

    978-3-319-20620-2

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    70-81

  • Název nakladatele

    Lecture Notes in Computer Science (LNCS 9167

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Wuhan, China

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000364183500006