Flexible hybrid learning: comparative study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F15%3AA1601EPS" target="_blank" >RIV/61988987:17450/15:A1601EPS - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62690094:18450/15:50003698
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Flexible hybrid learning: comparative study
Popis výsledku v původním jazyce
Hybrid learning has become a widely exploited approach within the ICT-enhanced instruction. Making it flexible, so that the process of learning reflecting students´ needs and preferences was the problem solved in various ways at three Czech institutionsof higher education. In the paper the whole process is described, describing the starting phase, which was identical at all three institutions, and comparing different models of flexible hybrid learning applied further, including the results of pedagogical experiments comparing learners´ knowledge in flexible and non-flexible learning. The results did not proved clearly visible differences, as neither world-recognized research did. Despite this, authors are persuaded that research activities in this field should go on, paying deeper attention to learners´ personal characteristics and other activities within the learning process.
Název v anglickém jazyce
Flexible hybrid learning: comparative study
Popis výsledku anglicky
Hybrid learning has become a widely exploited approach within the ICT-enhanced instruction. Making it flexible, so that the process of learning reflecting students´ needs and preferences was the problem solved in various ways at three Czech institutionsof higher education. In the paper the whole process is described, describing the starting phase, which was identical at all three institutions, and comparing different models of flexible hybrid learning applied further, including the results of pedagogical experiments comparing learners´ knowledge in flexible and non-flexible learning. The results did not proved clearly visible differences, as neither world-recognized research did. Despite this, authors are persuaded that research activities in this field should go on, paying deeper attention to learners´ personal characteristics and other activities within the learning process.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Hybrid Learning Innovation in Educational Practices
ISBN
978-3-319-20620-2
ISSN
0302-9743
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
70-81
Název nakladatele
Lecture Notes in Computer Science (LNCS 9167
Místo vydání
—
Místo konání akce
Wuhan, China
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000364183500006