Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Learning and assessment preferences in the ICT-enhanced process of instruction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F14%3A50002514" target="_blank" >RIV/62690094:18450/14:50002514 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Learning and assessment preferences in the ICT-enhanced process of instruction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Reflecting the results received from the research in the field of learning styles, which was held on the Faculty of Informatics and Management (FIM), University of Hradec Kralove (UHK), Czech Republic, this paper deals with the field of assessment as well. The main learning style research objective was to discover whether the ICT-enhanced (hybrid, blended) process of instruction tailored to learner´s preferences results in increase in learner´s knowledge. The method of pedagogical experiment was appliedcomparing learners´ performance before (pretest) and after the process of instruction (post-test). The process of instruction was held in three versions of an online course reflecting (1) individual student´s style of learning, (2) teacher´s style of instruction and (3) providing the learner with all types of study materials to choose from. As the results did not prove statistically significant differences in learner´s knowledge, we concluded students were flexible enough to study in th

  • Název v anglickém jazyce

    Learning and assessment preferences in the ICT-enhanced process of instruction

  • Popis výsledku anglicky

    Reflecting the results received from the research in the field of learning styles, which was held on the Faculty of Informatics and Management (FIM), University of Hradec Kralove (UHK), Czech Republic, this paper deals with the field of assessment as well. The main learning style research objective was to discover whether the ICT-enhanced (hybrid, blended) process of instruction tailored to learner´s preferences results in increase in learner´s knowledge. The method of pedagogical experiment was appliedcomparing learners´ performance before (pretest) and after the process of instruction (post-test). The process of instruction was held in three versions of an online course reflecting (1) individual student´s style of learning, (2) teacher´s style of instruction and (3) providing the learner with all types of study materials to choose from. As the results did not prove statistically significant differences in learner´s knowledge, we concluded students were flexible enough to study in th

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Hybrid learning : concept and application

  • ISBN

    978-962-442-373-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    232-242

  • Název nakladatele

    City university of Hong Kong

  • Místo vydání

    Honkong

  • Místo konání akce

    Šanghaj

  • Datum konání akce

    8. 8. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku