Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Personalized learning and assessment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F14%3A50002424" target="_blank" >RIV/62690094:18450/14:50002424 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-09635-3_17" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-09635-3_17</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-09635-3_17" target="_blank" >10.1007/978-3-319-09635-3_17</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Personalized learning and assessment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the research in the field of learning styles and assessment held on the Faculty of Informatics and Management (FIM), University of Hradec Kralove (UHK), Czech Republic. The main research objective was to discover whether tailoring the ICT-supported process of instruction to learner´s preferences results in the increase in learner´s knowledge. The method of pedagogical experiment was applied comparing learners´ performance before and after the process of instruction. The process of instruction was held in three versions of online course reflecting (1) individual student´s style of learning, (2) teacher´s style of instruction and (3) providing learners with all types of study materials allowing them to choose the most appropriate ones. The results did not prove statistically significant differences in learner´s knowledge. Then, the research focus shifted on the field of assessment. The theoretical background having been defined, a proposal of research design is provi

  • Název v anglickém jazyce

    Personalized learning and assessment

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the research in the field of learning styles and assessment held on the Faculty of Informatics and Management (FIM), University of Hradec Kralove (UHK), Czech Republic. The main research objective was to discover whether tailoring the ICT-supported process of instruction to learner´s preferences results in the increase in learner´s knowledge. The method of pedagogical experiment was applied comparing learners´ performance before and after the process of instruction. The process of instruction was held in three versions of online course reflecting (1) individual student´s style of learning, (2) teacher´s style of instruction and (3) providing learners with all types of study materials allowing them to choose the most appropriate ones. The results did not prove statistically significant differences in learner´s knowledge. Then, the research focus shifted on the field of assessment. The theoretical background having been defined, a proposal of research design is provi

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advances in web-based learning - ICWL 2014 : 13th international conference

  • ISBN

    978-3-319-09634-6

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    159 - 165

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Berlin

  • Místo konání akce

    Tallinn

  • Datum konání akce

    14. 8. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku