Personalized learning and assessment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F14%3A50002424" target="_blank" >RIV/62690094:18450/14:50002424 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-09635-3_17" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-09635-3_17</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-09635-3_17" target="_blank" >10.1007/978-3-319-09635-3_17</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Personalized learning and assessment
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the research in the field of learning styles and assessment held on the Faculty of Informatics and Management (FIM), University of Hradec Kralove (UHK), Czech Republic. The main research objective was to discover whether tailoring the ICT-supported process of instruction to learner´s preferences results in the increase in learner´s knowledge. The method of pedagogical experiment was applied comparing learners´ performance before and after the process of instruction. The process of instruction was held in three versions of online course reflecting (1) individual student´s style of learning, (2) teacher´s style of instruction and (3) providing learners with all types of study materials allowing them to choose the most appropriate ones. The results did not prove statistically significant differences in learner´s knowledge. Then, the research focus shifted on the field of assessment. The theoretical background having been defined, a proposal of research design is provi
Název v anglickém jazyce
Personalized learning and assessment
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the research in the field of learning styles and assessment held on the Faculty of Informatics and Management (FIM), University of Hradec Kralove (UHK), Czech Republic. The main research objective was to discover whether tailoring the ICT-supported process of instruction to learner´s preferences results in the increase in learner´s knowledge. The method of pedagogical experiment was applied comparing learners´ performance before and after the process of instruction. The process of instruction was held in three versions of online course reflecting (1) individual student´s style of learning, (2) teacher´s style of instruction and (3) providing learners with all types of study materials allowing them to choose the most appropriate ones. The results did not prove statistically significant differences in learner´s knowledge. Then, the research focus shifted on the field of assessment. The theoretical background having been defined, a proposal of research design is provi
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Advances in web-based learning - ICWL 2014 : 13th international conference
ISBN
978-3-319-09634-6
ISSN
0302-9743
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
159 - 165
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Berlin
Místo konání akce
Tallinn
Datum konání akce
14. 8. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—