Individual learning styles and university students
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F12%3A50000136" target="_blank" >RIV/62690094:18450/12:50000136 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Individual learning styles and university students
Popis výsledku v původním jazyce
The paper introduces approaches to implementing the learning style theory in the field of eLearning in engineering education. The effectiveness of the educational process is given by such factors as learner?s intelligence, prior knowledge, level of motivation, stress, self-confidence, and learner?s cognitive and learning style. The process of instruction supported by ICT is considered suitable and beneficial for learners of all styles. The reason is it offers a wide range of activities which can be usedby any learning style learner and any teaching style instructor. The possibility of individualization of the educational process from both students´ and teachers´ point of view is the greatest advantage.
Název v anglickém jazyce
Individual learning styles and university students
Popis výsledku anglicky
The paper introduces approaches to implementing the learning style theory in the field of eLearning in engineering education. The effectiveness of the educational process is given by such factors as learner?s intelligence, prior knowledge, level of motivation, stress, self-confidence, and learner?s cognitive and learning style. The process of instruction supported by ICT is considered suitable and beneficial for learners of all styles. The reason is it offers a wide range of activities which can be usedby any learning style learner and any teaching style instructor. The possibility of individualization of the educational process from both students´ and teachers´ point of view is the greatest advantage.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F0632" target="_blank" >GAP407/10/0632: Formování flexibilního modelu vzdělávacího procesu realizovaného s podporou ICT na základě detekovaného individuálního stylu učení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EDUCON 2012 : collaborative learning and new pedagogic approaches in engineering education
ISBN
978-1-4673-1455-8
ISSN
2165-9559
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
128-133
Název nakladatele
Mohammed V University
Místo vydání
Souissi
Místo konání akce
Souissi
Datum konání akce
17. 4. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—