Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Flexible hybrid learning: Comparison of two approaches and learning results

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F16%3A50004934" target="_blank" >RIV/62690094:18450/16:50004934 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/ijicte.2016.5.issue-2/ijicte-2016-0007/ijicte-2016-0007.xml" target="_blank" >https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/ijicte.2016.5.issue-2/ijicte-2016-0007/ijicte-2016-0007.xml</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/ijicte-2016-0007" target="_blank" >10.1515/ijicte-2016-0007</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Flexible hybrid learning: Comparison of two approaches and learning results

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hybrid learning has become a widely exploited approach within the ICT-enhanced instruction. Making it flexible to students' individual needs and preferences was the problem solved in various ways at Czech higher education institutions. In the paper two approaches to adapting the learning process to learner's individual preferences are described comparing two different models of flexible hybrid learning. These models were exploited in educational practice and pedagogical experiments comparing learners' knowledge in flexible and non-flexible learning were conducted. The results did not proved clearly visible differences in the two approaches, as neither numerous world-recognized researches did. Despite this, authors are persuaded that research activities in this field should go on, paying deeper attention to learners' personal characteristics and other activities within the learning process.

  • Název v anglickém jazyce

    Flexible hybrid learning: Comparison of two approaches and learning results

  • Popis výsledku anglicky

    Hybrid learning has become a widely exploited approach within the ICT-enhanced instruction. Making it flexible to students' individual needs and preferences was the problem solved in various ways at Czech higher education institutions. In the paper two approaches to adapting the learning process to learner's individual preferences are described comparing two different models of flexible hybrid learning. These models were exploited in educational practice and pedagogical experiments comparing learners' knowledge in flexible and non-flexible learning were conducted. The results did not proved clearly visible differences in the two approaches, as neither numerous world-recognized researches did. Despite this, authors are persuaded that research activities in this field should go on, paying deeper attention to learners' personal characteristics and other activities within the learning process.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International journal of information and communication technologies in education : ICTE journal

  • ISSN

    1805-3726

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    29 - 50

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus