Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

e-Application for ICT Enhanced Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F11%3A10068575" target="_blank" >RIV/62690094:18450/11:10068575 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    e-Application for ICT Enhanced Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Since 2010 the 3-year project "A flexible model of the ICT supported educational process reflecting individual learning styles" has been running at the FIM, UHK. The main objective of the project is to verify whether accommodating individual learning styles within the process of instruction supported by ICT results in increasing the level of knowledge. Study results in the process of instruction reflecting or ignoring individual learning styles are compared within the pedagogical experiment. The paper deals with the Prensky´s approach to learners, learning styles, their advantages and limits, the Churches´ concept of the Bloom´s digital taxonomy etc. A software application was designed to generate the appropriate type of study materials and related learning activities and tailors the process of instruction to the student´s preferences. Finally, the detailed description of the application and the list of learning activities appropriate for running the process of instruction efficiently

  • Název v anglickém jazyce

    e-Application for ICT Enhanced Learning

  • Popis výsledku anglicky

    Since 2010 the 3-year project "A flexible model of the ICT supported educational process reflecting individual learning styles" has been running at the FIM, UHK. The main objective of the project is to verify whether accommodating individual learning styles within the process of instruction supported by ICT results in increasing the level of knowledge. Study results in the process of instruction reflecting or ignoring individual learning styles are compared within the pedagogical experiment. The paper deals with the Prensky´s approach to learners, learning styles, their advantages and limits, the Churches´ concept of the Bloom´s digital taxonomy etc. A software application was designed to generate the appropriate type of study materials and related learning activities and tailors the process of instruction to the student´s preferences. Finally, the detailed description of the application and the list of learning activities appropriate for running the process of instruction efficiently

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F0632" target="_blank" >GAP407/10/0632: Formování flexibilního modelu vzdělávacího procesu realizovaného s podporou ICT na základě detekovaného individuálního stylu učení</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International conference on computers and computing (ICCC´11)

  • ISBN

    978-1-61804-000-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    15 - 21

  • Název nakladatele

    World scientific and engineering academy and society

  • Místo vydání

    Athens

  • Místo konání akce

    Lanzarote, Spain

  • Datum konání akce

    27. 5. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku