e-Application for ICT Enhanced Learning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F11%3A10068575" target="_blank" >RIV/62690094:18450/11:10068575 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
e-Application for ICT Enhanced Learning
Popis výsledku v původním jazyce
Since 2010 the 3-year project "A flexible model of the ICT supported educational process reflecting individual learning styles" has been running at the FIM, UHK. The main objective of the project is to verify whether accommodating individual learning styles within the process of instruction supported by ICT results in increasing the level of knowledge. Study results in the process of instruction reflecting or ignoring individual learning styles are compared within the pedagogical experiment. The paper deals with the Prensky´s approach to learners, learning styles, their advantages and limits, the Churches´ concept of the Bloom´s digital taxonomy etc. A software application was designed to generate the appropriate type of study materials and related learning activities and tailors the process of instruction to the student´s preferences. Finally, the detailed description of the application and the list of learning activities appropriate for running the process of instruction efficiently
Název v anglickém jazyce
e-Application for ICT Enhanced Learning
Popis výsledku anglicky
Since 2010 the 3-year project "A flexible model of the ICT supported educational process reflecting individual learning styles" has been running at the FIM, UHK. The main objective of the project is to verify whether accommodating individual learning styles within the process of instruction supported by ICT results in increasing the level of knowledge. Study results in the process of instruction reflecting or ignoring individual learning styles are compared within the pedagogical experiment. The paper deals with the Prensky´s approach to learners, learning styles, their advantages and limits, the Churches´ concept of the Bloom´s digital taxonomy etc. A software application was designed to generate the appropriate type of study materials and related learning activities and tailors the process of instruction to the student´s preferences. Finally, the detailed description of the application and the list of learning activities appropriate for running the process of instruction efficiently
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F0632" target="_blank" >GAP407/10/0632: Formování flexibilního modelu vzdělávacího procesu realizovaného s podporou ICT na základě detekovaného individuálního stylu učení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International conference on computers and computing (ICCC´11)
ISBN
978-1-61804-000-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
15 - 21
Název nakladatele
World scientific and engineering academy and society
Místo vydání
Athens
Místo konání akce
Lanzarote, Spain
Datum konání akce
27. 5. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—