Flexible eLearning: online courses tailored to student´s needs
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F12%3A50000141" target="_blank" >RIV/62690094:18450/12:50000141 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Flexible eLearning: online courses tailored to student´s needs
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with process of implementing the learning style theory in the field of e-learning. Since 2010 the three-year project ?A flexible model of the ICT supported educational process reflecting individual learning styles? has been running at theFaculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove, Czech Republic. The main objective is to verify whether accommodating the individual learning style within the ICT-supported process of instruction results in increasing the level of student´s knowledge. The core part of the project is the analysis of various types of study materials which students of different learning styles consider to be suitable for their process of learning. The results are implemented in the learning strategy of the online course within which the flexible model is verified. For this purpose a software application was designed which generates the appropriate type of study materials and related learning activities. Thus the process of instruction
Název v anglickém jazyce
Flexible eLearning: online courses tailored to student´s needs
Popis výsledku anglicky
The paper deals with process of implementing the learning style theory in the field of e-learning. Since 2010 the three-year project ?A flexible model of the ICT supported educational process reflecting individual learning styles? has been running at theFaculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove, Czech Republic. The main objective is to verify whether accommodating the individual learning style within the ICT-supported process of instruction results in increasing the level of student´s knowledge. The core part of the project is the analysis of various types of study materials which students of different learning styles consider to be suitable for their process of learning. The results are implemented in the learning strategy of the online course within which the flexible model is verified. For this purpose a software application was designed which generates the appropriate type of study materials and related learning activities. Thus the process of instruction
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F0632" target="_blank" >GAP407/10/0632: Formování flexibilního modelu vzdělávacího procesu realizovaného s podporou ICT na základě detekovaného individuálního stylu učení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DIVAI 2012 : 9th international scientific conference on distance learning in applied informatics
ISBN
978-80-558-0092-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
251-260
Název nakladatele
Univerzita Konštantína Filozofa
Místo vydání
Nitra
Místo konání akce
Štúrovo
Datum konání akce
2. 5. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000312968600026