Learning Styles Applied within the Process of eLearning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F11%3A10067200" target="_blank" >RIV/62690094:18450/11:10067200 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Learning Styles Applied within the Process of eLearning
Popis výsledku v původním jazyce
The paper introduces a way of implementing the learning style theory in the field of eLearning. Since 2010 the three-year project "A flexible model of the ICT supported educational process reflecting individual learning styles" has been running at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove, Czech Republic. For this purpose a software application was designed which generates the appropriate type of study materials and related learning activities and tailors the process of instruction to the student´s needs. The project will result in a flexible model of the ICT supported process of instruction. The detailed description of the application and the survey of learning activities easily used in eLearning and structured accordingto the Bloom´s digital taxonomy are included.
Název v anglickém jazyce
Learning Styles Applied within the Process of eLearning
Popis výsledku anglicky
The paper introduces a way of implementing the learning style theory in the field of eLearning. Since 2010 the three-year project "A flexible model of the ICT supported educational process reflecting individual learning styles" has been running at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove, Czech Republic. For this purpose a software application was designed which generates the appropriate type of study materials and related learning activities and tailors the process of instruction to the student´s needs. The project will result in a flexible model of the ICT supported process of instruction. The detailed description of the application and the survey of learning activities easily used in eLearning and structured accordingto the Bloom´s digital taxonomy are included.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F0632" target="_blank" >GAP407/10/0632: Formování flexibilního modelu vzdělávacího procesu realizovaného s podporou ICT na základě detekovaného individuálního stylu učení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Applied computer and applied computational science (ACACOS ´11)
ISBN
978-960-474-281-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
116-121
Název nakladatele
World scientific and engineering academy and society
Místo vydání
Athens
Místo konání akce
Venice, Italy
Datum konání akce
8. 3. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—