Learning Styles within eLearning: Didactic Strategies
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F11%3A10070694" target="_blank" >RIV/62690094:18450/11:10070694 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62690094:18470/11:10070694
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Learning Styles within eLearning: Didactic Strategies
Popis výsledku v původním jazyce
The paper introduces approaches to implementing the learning style theory in the field of eLearning. A software application was designed within the project "A flexible model of the ICT supported educational process reflecting individual learning styles"currently running at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove, Czech Republic. The application generates the appropriate type of study materials and related learning activities according to the student´s individual learningstyle detected by the Learning Combination Inventory designed by C. A. Johnston, and thus enables to tailor the process of instruction to the student´s requirements. The project will result in a flexible model of the ICT supported process of instruction. Finally, the strategy resulting from the analysis of widely used learning activities matching or mismatching various types of learning styles is provided.
Název v anglickém jazyce
Learning Styles within eLearning: Didactic Strategies
Popis výsledku anglicky
The paper introduces approaches to implementing the learning style theory in the field of eLearning. A software application was designed within the project "A flexible model of the ICT supported educational process reflecting individual learning styles"currently running at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove, Czech Republic. The application generates the appropriate type of study materials and related learning activities according to the student´s individual learningstyle detected by the Learning Combination Inventory designed by C. A. Johnston, and thus enables to tailor the process of instruction to the student´s requirements. The project will result in a flexible model of the ICT supported process of instruction. Finally, the strategy resulting from the analysis of widely used learning activities matching or mismatching various types of learning styles is provided.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F0632" target="_blank" >GAP407/10/0632: Formování flexibilního modelu vzdělávacího procesu realizovaného s podporou ICT na základě detekovaného individuálního stylu učení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Applied computer and applied computational science (ACACOS ´11)
ISBN
978-960-474-281-3
ISSN
1792-8559
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
160-164
Název nakladatele
World scientific and engineering academy and society
Místo vydání
Athens
Místo konání akce
Venice, Italy
Datum konání akce
8. 3. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—