Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Learning Styles within eLearning: Didactic Strategies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F11%3A10070694" target="_blank" >RIV/62690094:18450/11:10070694 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62690094:18470/11:10070694

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Learning Styles within eLearning: Didactic Strategies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper introduces approaches to implementing the learning style theory in the field of eLearning. A software application was designed within the project "A flexible model of the ICT supported educational process reflecting individual learning styles"currently running at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove, Czech Republic. The application generates the appropriate type of study materials and related learning activities according to the student´s individual learningstyle detected by the Learning Combination Inventory designed by C. A. Johnston, and thus enables to tailor the process of instruction to the student´s requirements. The project will result in a flexible model of the ICT supported process of instruction. Finally, the strategy resulting from the analysis of widely used learning activities matching or mismatching various types of learning styles is provided.

  • Název v anglickém jazyce

    Learning Styles within eLearning: Didactic Strategies

  • Popis výsledku anglicky

    The paper introduces approaches to implementing the learning style theory in the field of eLearning. A software application was designed within the project "A flexible model of the ICT supported educational process reflecting individual learning styles"currently running at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove, Czech Republic. The application generates the appropriate type of study materials and related learning activities according to the student´s individual learningstyle detected by the Learning Combination Inventory designed by C. A. Johnston, and thus enables to tailor the process of instruction to the student´s requirements. The project will result in a flexible model of the ICT supported process of instruction. Finally, the strategy resulting from the analysis of widely used learning activities matching or mismatching various types of learning styles is provided.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F0632" target="_blank" >GAP407/10/0632: Formování flexibilního modelu vzdělávacího procesu realizovaného s podporou ICT na základě detekovaného individuálního stylu učení</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Applied computer and applied computational science (ACACOS ´11)

  • ISBN

    978-960-474-281-3

  • ISSN

    1792-8559

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    160-164

  • Název nakladatele

    World scientific and engineering academy and society

  • Místo vydání

    Athens

  • Místo konání akce

    Venice, Italy

  • Datum konání akce

    8. 3. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku