Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Negative Impact of ICT on the Economy and Society

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25520%2F15%3A39900045" target="_blank" >RIV/00216275:25520/15:39900045 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Negative Impact of ICT on the Economy and Society

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the last ten years the continuous growth of internet penetration and the wider palette for spreading ICT tools have changed the availability and quantity of information, communications methods and the learning processes. ICT tools are already extensively used in education, everyday life, business etc. and we have reached the turning point when, after the era of PCs and laptops, e-learning based on internet connected tablet PCs is here.Introduction of computers in all spheres of life substantially changed the ways of how people communicate and exchange information. It is creating a virtually paperless work environment. Also we can now send a message very easily to anywhere in the world in seconds. From education point of view we can have a virtual class where the instructor could sit in any part of the world and his students scattered in all different parts of the world through video conference with presentation of study materials as well as question and answer sessions... These simp

  • Název v anglickém jazyce

    Negative Impact of ICT on the Economy and Society

  • Popis výsledku anglicky

    In the last ten years the continuous growth of internet penetration and the wider palette for spreading ICT tools have changed the availability and quantity of information, communications methods and the learning processes. ICT tools are already extensively used in education, everyday life, business etc. and we have reached the turning point when, after the era of PCs and laptops, e-learning based on internet connected tablet PCs is here.Introduction of computers in all spheres of life substantially changed the ways of how people communicate and exchange information. It is creating a virtually paperless work environment. Also we can now send a message very easily to anywhere in the world in seconds. From education point of view we can have a virtual class where the instructor could sit in any part of the world and his students scattered in all different parts of the world through video conference with presentation of study materials as well as question and answer sessions... These simp

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/VF20112015018" target="_blank" >VF20112015018: Bezpečnost občanů ? krizové řízení</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IDIMT-2015 Information Technology and Society Interaction and Interdependence

  • ISBN

    978-3-99033-395-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    89-96

  • Název nakladatele

    Trauner Verlag

  • Místo vydání

    Linz

  • Místo konání akce

    Poděbrady

  • Datum konání akce

    9. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000367513000009