THE USE OF INFORMATION TECHNOLOGIES FOR EDUCATION AT PHILOSOPHICAL FACULTY, PALACKÝ UNIVERSITY IN OLOMOUC, CZECH REPUBLIC
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33150999" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33150999 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
THE USE OF INFORMATION TECHNOLOGIES FOR EDUCATION AT PHILOSOPHICAL FACULTY, PALACKÝ UNIVERSITY IN OLOMOUC, CZECH REPUBLIC
Popis výsledku v původním jazyce
Learning processes in contemporary society are influenced by the fact that we live in era of Information Technology. For communication between students and teachers we use unique ICT environments and tools. Linking ICT tools with effective education we can find high quality e-learning system. The paper deals with qualitative analysis of virtual environment focused on effective e-learning educational system which can be appropriately used in full time study and also in blended learning at the Philosophical Faculty, Palacký University in Olomouc (UP). The first part of the paper provides analysis of the available educational tools applicable to virtual environment at Philosophical Faculty, Palacký University in Olomouc. The following part describes the requirements defined in interviews by relevant stakeholders - students and teachers from Philosophical Faculty, Palacký University in Olomouc. The conclusion offers recommendation of software and tools which are the most suitable for Philo
Název v anglickém jazyce
THE USE OF INFORMATION TECHNOLOGIES FOR EDUCATION AT PHILOSOPHICAL FACULTY, PALACKÝ UNIVERSITY IN OLOMOUC, CZECH REPUBLIC
Popis výsledku anglicky
Learning processes in contemporary society are influenced by the fact that we live in era of Information Technology. For communication between students and teachers we use unique ICT environments and tools. Linking ICT tools with effective education we can find high quality e-learning system. The paper deals with qualitative analysis of virtual environment focused on effective e-learning educational system which can be appropriately used in full time study and also in blended learning at the Philosophical Faculty, Palacký University in Olomouc (UP). The first part of the paper provides analysis of the available educational tools applicable to virtual environment at Philosophical Faculty, Palacký University in Olomouc. The following part describes the requirements defined in interviews by relevant stakeholders - students and teachers from Philosophical Faculty, Palacký University in Olomouc. The conclusion offers recommendation of software and tools which are the most suitable for Philo
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Media literacy education from pupils to lifelong learning
ISBN
978-80-86302-46-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
229-234
Název nakladatele
Center for Higher Education Studies
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
23. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—