Influence of Profession on Teachers' Quality of Life
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11150%2F13%3A10189618" target="_blank" >RIV/00216208:11150/13:10189618 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.educationalrev.us.edu.pl/vol/tner_4_2013.pdf" target="_blank" >http://www.educationalrev.us.edu.pl/vol/tner_4_2013.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Influence of Profession on Teachers' Quality of Life
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this study was to analyze the quality of life (QOL) of 142 primary school teachers and 145 .firemen-rescuers. To determine QOL we used a WHOQOL-BREFF questionnaire. Teachers' QOL was significantly lower in all four domains when compared with .firefighters' QOL; however, it did not differ statistically from the Czech population norms. Significantly lower compared to the norm was only teachers' satisfaction with their health. Our results showed a significant influence of profession, age and gender on QOL. The influence of subjectively perceived mental stress as a factor reducing the QOL was manifested only in teachers. The explanation for this difference in QOL could be predicting better physical and mental health of firefighters.
Název v anglickém jazyce
Influence of Profession on Teachers' Quality of Life
Popis výsledku anglicky
The aim of this study was to analyze the quality of life (QOL) of 142 primary school teachers and 145 .firemen-rescuers. To determine QOL we used a WHOQOL-BREFF questionnaire. Teachers' QOL was significantly lower in all four domains when compared with .firefighters' QOL; however, it did not differ statistically from the Czech population norms. Significantly lower compared to the norm was only teachers' satisfaction with their health. Our results showed a significant influence of profession, age and gender on QOL. The influence of subjectively perceived mental stress as a factor reducing the QOL was manifested only in teachers. The explanation for this difference in QOL could be predicting better physical and mental health of firefighters.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
FM - Hygiena
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
New Educational Review
ISSN
1732-6729
e-ISSN
—
Svazek periodika
34
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
223-235
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—