Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influence of Profession on Teachers' Quality of Life

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11150%2F13%3A10189618" target="_blank" >RIV/00216208:11150/13:10189618 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.educationalrev.us.edu.pl/vol/tner_4_2013.pdf" target="_blank" >http://www.educationalrev.us.edu.pl/vol/tner_4_2013.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influence of Profession on Teachers' Quality of Life

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this study was to analyze the quality of life (QOL) of 142 primary school teachers and 145 .firemen-rescuers. To determine QOL we used a WHOQOL-BREFF questionnaire. Teachers' QOL was significantly lower in all four domains when compared with .firefighters' QOL; however, it did not differ statistically from the Czech population norms. Significantly lower compared to the norm was only teachers' satisfaction with their health. Our results showed a significant influence of profession, age and gender on QOL. The influence of subjectively perceived mental stress as a factor reducing the QOL was manifested only in teachers. The explanation for this difference in QOL could be predicting better physical and mental health of firefighters.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of Profession on Teachers' Quality of Life

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this study was to analyze the quality of life (QOL) of 142 primary school teachers and 145 .firemen-rescuers. To determine QOL we used a WHOQOL-BREFF questionnaire. Teachers' QOL was significantly lower in all four domains when compared with .firefighters' QOL; however, it did not differ statistically from the Czech population norms. Significantly lower compared to the norm was only teachers' satisfaction with their health. Our results showed a significant influence of profession, age and gender on QOL. The influence of subjectively perceived mental stress as a factor reducing the QOL was manifested only in teachers. The explanation for this difference in QOL could be predicting better physical and mental health of firefighters.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    FM - Hygiena

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    New Educational Review

  • ISSN

    1732-6729

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    34

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    223-235

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus