Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Virtual Cases in Internal Medicine Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11150%2F15%3A10314261" target="_blank" >RIV/00216208:11150/15:10314261 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00179906:_____/15:10314261

  • Výsledek na webu

    <a href="http://mj.mefanet.cz/res/file/vol3-iss1/mj-20150614.pdf" target="_blank" >http://mj.mefanet.cz/res/file/vol3-iss1/mj-20150614.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Virtual Cases in Internal Medicine Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Virtual patients represent a useful tool in teaching students clinical reasoning skills. Virtual cases (www.e-kazuistiky.cz) represent a newly developed interactive problem-based learning system, drawing information from virtual clinics, covering different fields of internal medicine, generating sets of unique virtual patients according to user-predefined program settings (spectrum of diagnoses, number of patients and criteria for passing the course). Basic clinical information including personal data,medical history, symptoms, laboratory values, etc. is generated for each virtual patient. The main task for the student is to determine the optimal diagnostic algorithm (choose adequate diagnostic steps in the correct order), and to determine the correctdiagnosis in each virtual patient. Results of diagnostics tests and clinical findings are presented utilising a multimedia presentation (images, video-sequences, audio-recordings). Evaluation of students includes not only assessment of c

  • Název v anglickém jazyce

    Virtual Cases in Internal Medicine Education

  • Popis výsledku anglicky

    Virtual patients represent a useful tool in teaching students clinical reasoning skills. Virtual cases (www.e-kazuistiky.cz) represent a newly developed interactive problem-based learning system, drawing information from virtual clinics, covering different fields of internal medicine, generating sets of unique virtual patients according to user-predefined program settings (spectrum of diagnoses, number of patients and criteria for passing the course). Basic clinical information including personal data,medical history, symptoms, laboratory values, etc. is generated for each virtual patient. The main task for the student is to determine the optimal diagnostic algorithm (choose adequate diagnostic steps in the correct order), and to determine the correctdiagnosis in each virtual patient. Results of diagnostics tests and clinical findings are presented utilising a multimedia presentation (images, video-sequences, audio-recordings). Evaluation of students includes not only assessment of c

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    FE - Ostatní obory vnitřního lékařství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/NT11524" target="_blank" >NT11524: Porovnání účinnosti kolonické kapslové endoskopie a kolonoskopie v detekci polypů a karcinomů tlustého střeva a konečníku: multicentrická, prospektivní, cross over studie</a><br>

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Mefanet Journal

  • ISSN

    1805-9163

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    21-27

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus