Virtual Cases in Internal Medicine Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11150%2F15%3A10314261" target="_blank" >RIV/00216208:11150/15:10314261 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00179906:_____/15:10314261
Výsledek na webu
<a href="http://mj.mefanet.cz/res/file/vol3-iss1/mj-20150614.pdf" target="_blank" >http://mj.mefanet.cz/res/file/vol3-iss1/mj-20150614.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Virtual Cases in Internal Medicine Education
Popis výsledku v původním jazyce
Virtual patients represent a useful tool in teaching students clinical reasoning skills. Virtual cases (www.e-kazuistiky.cz) represent a newly developed interactive problem-based learning system, drawing information from virtual clinics, covering different fields of internal medicine, generating sets of unique virtual patients according to user-predefined program settings (spectrum of diagnoses, number of patients and criteria for passing the course). Basic clinical information including personal data,medical history, symptoms, laboratory values, etc. is generated for each virtual patient. The main task for the student is to determine the optimal diagnostic algorithm (choose adequate diagnostic steps in the correct order), and to determine the correctdiagnosis in each virtual patient. Results of diagnostics tests and clinical findings are presented utilising a multimedia presentation (images, video-sequences, audio-recordings). Evaluation of students includes not only assessment of c
Název v anglickém jazyce
Virtual Cases in Internal Medicine Education
Popis výsledku anglicky
Virtual patients represent a useful tool in teaching students clinical reasoning skills. Virtual cases (www.e-kazuistiky.cz) represent a newly developed interactive problem-based learning system, drawing information from virtual clinics, covering different fields of internal medicine, generating sets of unique virtual patients according to user-predefined program settings (spectrum of diagnoses, number of patients and criteria for passing the course). Basic clinical information including personal data,medical history, symptoms, laboratory values, etc. is generated for each virtual patient. The main task for the student is to determine the optimal diagnostic algorithm (choose adequate diagnostic steps in the correct order), and to determine the correctdiagnosis in each virtual patient. Results of diagnostics tests and clinical findings are presented utilising a multimedia presentation (images, video-sequences, audio-recordings). Evaluation of students includes not only assessment of c
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
FE - Ostatní obory vnitřního lékařství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/NT11524" target="_blank" >NT11524: Porovnání účinnosti kolonické kapslové endoskopie a kolonoskopie v detekci polypů a karcinomů tlustého střeva a konečníku: multicentrická, prospektivní, cross over studie</a><br>
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Mefanet Journal
ISSN
1805-9163
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
21-27
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—