Výuka angličtiny pro neslyšící a nedoslýchavé studenty Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F05%3A00201190" target="_blank" >RIV/00216208:11210/05:00201190 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výuka angličtiny pro neslyšící a nedoslýchavé studenty Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze
Popis výsledku v původním jazyce
Článek pojednává o kritické situaci v oblasti vzdělávání neslyšících v České republice. Zvláštní pozornost je věnována výuce angličtiny pro neslyšící jako druhého cizího jazyka (jejich prvním cizím jazykem je čeština, kterou bohužel rovněž dobře neovládají). Zdůrazněna je nezbytnost spolupráce českých univerzit v tomto oboru s českými speciálními školami, a také vypracování univerzitních osnov angličtiny pro neslyšící stejně tak jako přizpůsobení cizojazyčné zkoušky současným možnostem neslyšících studentů. Představeny jsou rovněž metody a strategie, které se při výuce angličtiny pro neslyšící osvědčily.
Název v anglickém jazyce
Teaching English to Deaf and Hard-of-Hearing Students at the Faculty of Arts, Charles University in Prague
Popis výsledku anglicky
O kreativním psaní na základě lexikálních map (systém vyvinul C Belica).The article speaks about critical situation in deaf education in the Czech Republic in general. Special interest is paid to teaching English to the Deaf as a second foreign language(their first foreign language being Czech which they unfortunately do not know well either). Stressed is the necessity of cooperation between Czech universities and Czech special schools aimed at establishing proper curriculum for teaching English to theDeaf at both secondary and tertiary levels of education, as well as a certain necessary adaptation of the English exam to the present day abilities of Czech deaf students. Introduced are also some efficient LT strategies and methods which proved to workwell in teaching English to Czech Deaf university students.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings 2000 - Teaching English to Deaf and Hard-of-Hearing Students at Secondary and Tertiary Levels of Education
ISBN
80-86861-36-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
Eurolex Bohemia
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—