Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výuka angličtiny pro neslyšící a nedoslýchavé studenty Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F05%3A00201190" target="_blank" >RIV/00216208:11210/05:00201190 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výuka angličtiny pro neslyšící a nedoslýchavé studenty Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek pojednává o kritické situaci v oblasti vzdělávání neslyšících v České republice. Zvláštní pozornost je věnována výuce angličtiny pro neslyšící jako druhého cizího jazyka (jejich prvním cizím jazykem je čeština, kterou bohužel rovněž dobře neovládají). Zdůrazněna je nezbytnost spolupráce českých univerzit v tomto oboru s českými speciálními školami, a také vypracování univerzitních osnov angličtiny pro neslyšící stejně tak jako přizpůsobení cizojazyčné zkoušky současným možnostem neslyšících studentů. Představeny jsou rovněž metody a strategie, které se při výuce angličtiny pro neslyšící osvědčily.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching English to Deaf and Hard-of-Hearing Students at the Faculty of Arts, Charles University in Prague

  • Popis výsledku anglicky

    O kreativním psaní na základě lexikálních map (systém vyvinul C Belica).The article speaks about critical situation in deaf education in the Czech Republic in general. Special interest is paid to teaching English to the Deaf as a second foreign language(their first foreign language being Czech which they unfortunately do not know well either). Stressed is the necessity of cooperation between Czech universities and Czech special schools aimed at establishing proper curriculum for teaching English to theDeaf at both secondary and tertiary levels of education, as well as a certain necessary adaptation of the English exam to the present day abilities of Czech deaf students. Introduced are also some efficient LT strategies and methods which proved to workwell in teaching English to Czech Deaf university students.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings 2000 - Teaching English to Deaf and Hard-of-Hearing Students at Secondary and Tertiary Levels of Education

  • ISBN

    80-86861-36-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Eurolex Bohemia

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku