Jak získat, udržet a neztrácet autoritu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F08%3A00200024" target="_blank" >RIV/00216208:11210/08:00200024 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jak získat, udržet a neztrácet autoritu
Popis výsledku v původním jazyce
Tak, jako můžeme přisuzovat autoritu jednotlivým osobám či sociálním skupinám, můžeme ji také vztahovat k vědeckým oborům, filozofickým teoriím, ale i ke společenským institucím. Jak z tohoto průniku vychází soudobá škola? Jaké postavení a prestiž má vespolečnosti? Promítá se do ní krize kultury, společnosti a demokracie? A co naopak škole a učiteli nabízí společnost k posílení prestiže u široké veřejnosti? Co rozumíme pod pojmem autorita a jaké jsou její znaky? Na čem je autorita učitele založena? Jevůbec nutné zabývat se jí v době její nepochybné krize? Co nového můžeme v této oblasti odhalit? Vytrácí se autorita ve výchově nebo mění své podoby? Nakolik je užitečné uvažovat o autoritě jako o pedagogickém problému?.
Název v anglickém jazyce
Development of authority
Popis výsledku anglicky
In the same way, as it is adjudged to individuals or social groups, authority can be related to scientific fields, philosophical theories and even to social institutions. What is the place of contemporary school within this intersection of relations? Does it reflect the crisis of culture, society and democracy? What does one understand under the term of "authority" and what are its features? What is authority based on? To what extent is it necessary to deal with authority in the period of its indubitable crisis? Is there anything new we can discover in this area? To what extent is it useful to consider authority a pedagogical problem?
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F06%2F0546" target="_blank" >GA406/06/0546: Změny v koncepcích výchovy a vzdělávání v podmínkách učící se a pluralitní společnosti</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
80-247-0817-5
Počet stran knihy
141
Název nakladatele
Grada Publishing, a.s.
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—