Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Komunikace mezi tělem a obrazem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F09%3A00013152" target="_blank" >RIV/00216208:11210/09:00013152 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Komunikace mezi tělem a obrazem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Digitální obraz tváře (zejm. v pojetí M.B.Hansena) vytváří podmínky pro nové pojetí komunikace "mezi tělem a obrazem" (či mezi člověkem a technologií), jejímž principem není jednosměrné vysílání sdělení ani informační výměna, ale spíše interface mezi počítačem a lidskou zkušeností, v němž jako základní médium funguje dimenze afektivity. Samotný obraz již není statickým objektem, ale stává procesem a jako takový je nevyhnutelně svázán s aktivitou vnímajícího těla. Obraz tak nyní namísto konkretizace v určité technické formě vyznačuje samotný proces, při němž tělo (ve spojení s aparáty, které zajišťují, že obraz bude pro člověka vůbec "vnímatelný") obrazu dává formu a vytváří z něj in-formaci, která pro něj nese určitý význam.

  • Název v anglickém jazyce

    Communication Between Body and Image

  • Popis výsledku anglicky

    The concept of digital-facial-image as described by Mark B. N. Hansen offers a new paradigm for the human interface with digital media. This article aims to explore the category of affect or affective power, that is understood not as a quality inherent to image (as Deleuze proposes in Cinema 1), but as a potential of human body, that thus gains a kind of privileged position. Affection can be conceived as necessary bodily response to digital information: in order for us to experience it as information inthe sense of certain unit, we must filter the data flux through our embodied being and transform it into images that have meaning for us. Hansen argues that the digital image as such is unseparable from the body-process of perceiving it since it is nota fixed representation of reality. The notion of "digital image" is then used in a broader, not only visual sense, as a term that encompasses the entire process by which information is made perceivable.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Filozofia

  • ISSN

    0046-385X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    64

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus