Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F09%3A10070501" target="_blank" >RIV/00216208:11210/09:10070501 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kyberšikana

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Přehledová stať se zabývá obtěžováním a útoky pomocí moderních informačních technologií mezi mladistvými. V úvodu autorka definuje pojem kyberšikana a charakterizuje chování, které pod tento pojem spadá. Dále mapuje dostupné zdroje informací k tomuto problému, přibližný výskyt případů kyberšikany, upozorňuje na shody a rozdíly šikany tradiční a šikany pomocí informačních technologií a především na specifická rizika tohoto novodobého způsobu šikanování. Práce se podrobně věnuje popisu druhů a metod kyberútoků a upozorňuje na rizika zneužití různých internetových aplikací a komunikačních programů. V druhé polovině se zabývá kyberútočníky a oběťmi kyberšikany, reakcemi na kyberútoky a opětovně upozorňuje na rizikové chování v prostředí internetu. V závěrupráce poskytuje rady na obranu před kyberútoky a jejich prevenci, a to především v prostředí školy.

  • Název v anglickém jazyce

    Cyberbullying

  • Popis výsledku anglicky

    The article concerns harassment and attacks by using modern information technologies among the youth. Firstly, the author defines the term cyberbullying and characterizes behavior that this term includes. The paper further surveys available resources ofinformation, the approximate incidence of cases of cyberbullying and draws attention to the similarities and dissimilarities of traditional and cyber-bullying and in particular to the specific risks of this modern method of bullying. The article includesdetailed description of the types and methods of cyber attacks and highlights the risk of misuse of various internet applications and communication programs. The second half of the study is dedicated to the cyber bully, the victim and its reactions to cyberbullying and it repeatedly emphasizes the risk behavior in the space of Internet. The conclusion provides advice on the defense against cyber attacks and their prevention especially in schools.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Psychologie pro praxi

  • ISSN

    1803-8670

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    44

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3/4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus