Kyberšikana
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F09%3A10070501" target="_blank" >RIV/00216208:11210/09:10070501 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kyberšikana
Popis výsledku v původním jazyce
Přehledová stať se zabývá obtěžováním a útoky pomocí moderních informačních technologií mezi mladistvými. V úvodu autorka definuje pojem kyberšikana a charakterizuje chování, které pod tento pojem spadá. Dále mapuje dostupné zdroje informací k tomuto problému, přibližný výskyt případů kyberšikany, upozorňuje na shody a rozdíly šikany tradiční a šikany pomocí informačních technologií a především na specifická rizika tohoto novodobého způsobu šikanování. Práce se podrobně věnuje popisu druhů a metod kyberútoků a upozorňuje na rizika zneužití různých internetových aplikací a komunikačních programů. V druhé polovině se zabývá kyberútočníky a oběťmi kyberšikany, reakcemi na kyberútoky a opětovně upozorňuje na rizikové chování v prostředí internetu. V závěrupráce poskytuje rady na obranu před kyberútoky a jejich prevenci, a to především v prostředí školy.
Název v anglickém jazyce
Cyberbullying
Popis výsledku anglicky
The article concerns harassment and attacks by using modern information technologies among the youth. Firstly, the author defines the term cyberbullying and characterizes behavior that this term includes. The paper further surveys available resources ofinformation, the approximate incidence of cases of cyberbullying and draws attention to the similarities and dissimilarities of traditional and cyber-bullying and in particular to the specific risks of this modern method of bullying. The article includesdetailed description of the types and methods of cyber attacks and highlights the risk of misuse of various internet applications and communication programs. The second half of the study is dedicated to the cyber bully, the victim and its reactions to cyberbullying and it repeatedly emphasizes the risk behavior in the space of Internet. The conclusion provides advice on the defense against cyber attacks and their prevention especially in schools.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Psychologie pro praxi
ISSN
1803-8670
e-ISSN
—
Svazek periodika
44
Číslo periodika v rámci svazku
3/4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—